خطر اصلی نوع نیجریه ای ویروس کرونا چیست؟

کدخبر: ۳۸۴۵۴۰
اقتصادنیوز : نوع جدید ویروس کرونا در نیجریه از قدرت بیماری زایی بیشتری برخوردار است و شکل های شدیدتری از بیماری را نشان می دهد.
خطر اصلی نوع نیجریه ای ویروس کرونا چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک به نقل از نشریه اکسپرس، ساندی اومنیلابا، ویروس شناس اروپایی اعلام کرد سویه جدید ویروس کرونا که در نیجریه کشف شده است که قدرت بیماری زایی بالاتری در مقایسه با انواع قبلی دارد.

او گفت: آنچه از نظر بالینی می‌توانیم بگوییم این است که افراد بیشتری با علائم و نشانه‌های شدیدتر بیماری داریم.

علاوه بر این، سویه جدید کرونا همچنین دارای سرعت شیوع بالاتر از انواع قبلی بوده و مثلاً یک نفر می‌تواند بیماری را به طور همزمان به چهار یا پنج نفر از اعضای خانواده خود منتقل کند.

دانشمندان بیان کردند: جهش‌ها یک پدیده طبیعی برای ویروس است، اما شکل‌های شدیدتر بیماری ناشی از سویه جدید نیاز به مطالعه دقیق این گزینه از ویروس کرونا دارد.

ظهور یک نوع جدیدتر ویروس کرونا در نیجریه در پایان دسامبر اعلام شد. طبق اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آفریقا (CDC)، هنگام مطالعه تست گرفته شده از دو بیمار در ایالت اوسون نیجریه، نوع جدیدی از ویروس کرونا کشف شد.

پزشکان همچنین اعلام کردند: نتیجه گیری در مورد نوع منحصر به فرد ویروس کرونا بر اساس دو یا سه توالی ژنتیکی صورت گرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید