نوسازی ۳ هزار تاکسی و ۸۵۰ دستگاه موتورسیکلت فرسوده

کدخبر: ۳۸۵۱۳۱
اقتصادنیوز :‌معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از نوسازی ۳ هزار دستگاه از تاکسی‌های فعال در شهر تهران با تسهیلات حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک تا پایان دی ماه خبر داد.
نوسازی ۳ هزار تاکسی و ۸۵۰ دستگاه موتورسیکلت فرسوده

به گزارش اقتصادنیوز ، «سید مناف هاشمی» تصریح کرد: با همکاری بانک‌ها و موسسات اعتباری و تامین و پرداخت مبلغ۱.۰۵۱، میلیارد ریال تسهیلات از سوی این معاونت، ۳ هزار دستگاه تاکسی فرسوده که حدود ۹ درصد از ناوگان فرسوده این بخش را شامل می‌شود، تا پایان دی ماه از سوی ایران خودرو تحویل و نوسازی میشود. 

وی با بیان اینکه پرداخت پیش از این ۲ هزار ۲۰۰ دستگاه تاکسی شهر تهران نوسازی شده است گفت: «توسعه و بهبود کیفیت حمل و نقل همگانی و نیمه‌همگانی و کاهش آلایندگی و بهبود هوای شهر تهران، با ارائه تسهیلات نوسازی، بهسازی و جایگزینی ناوگان اتوبوس و تاکسی شهرتهران با جدیت در شهرداری تهران دنبال می‌شود. 

معاون شهردار تهران با اشاره به این‌که خرید انواع دوچرخه و جایگزینی موتورسیکلت‌های کاربراتوری با برقی نیز با هدف گسترش حمل ونقل پاک و کاهش آلودگی هوا در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد، تصریح کرد: «به همین منظور تسهیلات لازم به متقاضیان در این بخش نیز پرداخت و در آینده نزدیک ۸۵۶ دستگاه موتورسیکلت فرسوده نوسازی می‌شود. 

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران؛ هاشمی با تاکید بر اینکه کاهش آلودگی هوا و گسترش حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوسرانی نیاز به هزینه‌های بالایی دارد که شهرداری به تنهایی از پس آن برنمی‌آید، یادآور شد: «شهرهای سراسر جهان برای توسعه سیستم‌های حمل ونقل همگانی از دولت حمایت و کمک مالی دریافت می‌کنند، اما متاسفانه طی دهه گذشته، این اتفاق برای کلانشهر تهران رخ نداده و حمل و نقل عمومی برای پاسخگویی به نیازهای شهروندان تهران حمایت‌های دولت را می‌طلبد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید