واکنش رسانه‌های جهان به روزهای آخر ریاست جمهوری ترامپ

کدخبر: ۳۸۵۳۰۹
خداحافظی ترامپ با مسند ریاست جمهوری آمریکا یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث در رسانه های دنیا است؛ رسانه هایی که برخی از آنها بر این باورند جهان در حال لحظه شماری برای رفتن ترامپ است.
واکنش رسانه‌های جهان به روزهای آخر ریاست جمهوری ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند.

از مهمترین اخباری که او امروز (۲۲ دی‌ماه) به آن‌ها پرداخته، به شرح زیر است:

_ «گاردین»، نشریه انگلیسی نوشته است: جمهوری‌خواهان به موج استیضاح‌کنندگان ترامپ پیوسته و می‌گویند: ما هم می‌خواهیم او را از قدرت بیاندازید بیرون. پس از حمله به بنای کنگره اکنون هراس از برگزاری آئین سوگند جو بایدن احساس می‌شود.

_ «اکونومیست»، دیگر نشریه انگلیسی نوشته است: پژوهشگران می‌گویند ثابت شده است که دو داروی آرتروز در درمان کرونا بسیار موثرند. این داروها برای کاهش التهاب در بیماران آرتروز به کار می‌روند و در این درمان موثرند. 

_ «لوفیگارو» ، نوشته است: فرانسویان با گسترش قرنطینه در جست‌وجوی یافتن ویروس انگلیسی کرونا هستند.

_ «یو اس ای تودی» بیان کرده است: بانو ستیسی آبرامز، یک سیاست‌گذار حزب دموکرات است. بانوی سیاه که طرح مبارزه برای پیروزی نامزدهای حزب در جنوب آمریکا را پایه‌ریزی کرد. طرحی که بر اساس آن دموکرات‌ها، سلطه سال‌های سال جمهوری‌خواهان را در هم ریخت و کنترل کنگره را به دست گرفتند. دو سناتور دموکرات، آرای سناتورها را پنجاه ـ پنجاه کردند. این پیروزی مدیون سیاست‌گذاری بانوی سیاه، آبرامز است. او در سال  ۲۰۱۸ در رقابت‌های فرمانداری جورجیا شکست خورد، اما این بار پیروز مبارزه شد.

 _«فایننشال تایمز»، نشریه انگلیسی: با عنوان «اثرهای یک بی‌نظمی در انتقال قدرت در آمریکا»، می‌نویسد: پیتر سپیگل از سردبیران این روزنامه معتقد است، یورش و تجاوز هواداران اوباش ترامپ به بنای کنگره معنایی که برای جمهوریخواهان پیدا کرد، خبر از سقوط آنها در پهنه سیاست بود. وحشت از ترامپیسم، پدیده‌ای شد که تا سال‌ها دامنگیر حزب جمهوری‌خواه خواهد شد. از سوی دیگر این یورش، سیاست‌های آتی جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب را تا مدت‌ها صیقل خواهد داد. خیز بلند ترامپ برای انتخابات سال ۲۰۲۴ بود که شکست سنگینی را در پی داشت.

 _ «اکونومیست» نوشته است: آیا پنتاگون، هنوز به فرمان دانالد ترامپ گوش می‌کند؟ قدرت رئیس جمهوری اکنون کاهش یافته است، اما سیاستمداران می‌گویند، او هنوز رمزهای هسته‌ای را در دست دارد. دونالد ترامپ روزهای مانده را در قدرت خواهد بود. همه می‌خواهند او را از تخت پایین بیاورند، اما به نظر می‌آید، چنین اتفاقی نخواهد افتاد. او تا بیست ژانویه قدرت را در دست خواهد داشت.

*در حاشیه اخبار:

پژوهشگران می‌گویند، محدودیت‌ها و قرنطینه به هنگام همه‌گیری ویروس کرونا از اقدام‌های پیشگیرانه برای مانع شدن از گسترش بیشتر ویروس است. خود قرنطینه‌سازی از تدابیر حفظ سلامت است، حتی اگر شخص درگیر ویروس نبوده و در سلامت کامل باشد. پژوهشگران معتقدند در چنین هنگامه‌ای دست به قلم شوید و برای مناسبت‌های مختلف، بنویسید. از اپلیکیشن‌های رایگان، آموزش زبان ببینید. مراقبه یا مدیتیشن کنید. تام هنکس بازیگر و کارگردان سینما در روزهای قرنطینه و برای رهایی از کرونا، فقط به تماشای فیلم نشست اپلیکیشن‌های گفت‌وگو و تماشای دوستان از راه دور، به هنگام قرنطینه، کمک شایانی می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید