درج دوباره نام کوبا در فهرست کشور‌های حامی تروریسم

کدخبر: ۳۸۵۴۰۵
اقتصادنیوز : خبرگزاری بلومبرگ از تصمیم دولت ترامپ برای درج دوباره نام کوبا در فهرست کشور‌های حامی تروریسم خبر داد.
درج دوباره نام کوبا در فهرست کشور‌های حامی تروریسم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزای آمریکایی بلومبرگ در گزارشی از تصمیم دولت ترامپ برای درج نام کوبا در فهرست کشور‌های حامی تروریسم خبر داد.

بلومبرگ به نقل از دو مقام ارشد دولت ترامپ اعلام کرد دولت امروز دوشنبه نام کوبا را بار دیگر به فهرست کشور‌های حامی تروریسم باز خواهد گرداند؛ مسأله‌ای که پیشتر نمایانگر تصمیم دوره اوباما بود و کار را برای جو بایدن به منظور احیای روابط دیپلماتیک سخت‌تر می‌گرداند.

به ادعای این خبرگزاری، انتظار می‌رود مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کند که نام کوبا را در این فهرست وارد خواهد کرد؛ چرا که این کشور به پناه دادن به آمریکایی‌های فراری مانند «Joanne Chesimard» که به قتل یک سرباز در ایالت نیوجرسی در سال ۱۹۷۳ محکوم شده بود و نیز مخالفت با درخواست استرداد یک کلمبیایی از اعضای ارتش آزادی بخش ملی مرتبط با بمبگذاری سال ۲۰۱۹ که به کشته شدن ۲۲ نفر منجر شد، دست زده است.

بر اساس ادعای بلومبرگ، کوبا با این تصمیم دولت ترامپ، به سوریه، ایران و کره شمالی می‌پیوندد که جزو کشور‌هایی هستند که به شکل گسترده برای برانگیختن اقدامات تروریستی، در فهرست آمریکا مورد محکومیت قرار گرفته اند.

کوبا پیش از این و در سال ۱۹۸۲ در این فهرست قرار داشت؛ اما نام این کشور در سال ۲۰۱۵ از سوی اوباما از این فهرست برداشته شد؛ چرا که اوباما تلاش داشت تا روابط دیپلماتیک و اقتصادی را را با این کشور حوزه کارائیب بهبود ببخشد.

جو بایدن گفته است تصمیم دارد تا سیاست دوره اوباما را به منظور کاهش محدودیت‌های مسافرتی و افتصادی احیا کند؛ اقدامی که به گفته بلومبرگ با هدف امید به ایجاد روابطی نزدیک‌تر و سرمایه گذاری بیشتر در جهت ایجاد تغییراتی دموکراتیک در کوبا انجام می‌شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید