ماجرای پیامک های اشتباهی به رانندگان در ساعات ممنوعه تردد

کدخبر: ۳۸۶۰۳۰
​معاون اجتماعی پلیس راهور درباره چرایی ارسال پیامکهای اشتباهی به برخی از رانندگان درباره تردد در ساعات ممنوعه (۲۱ تا چهار صبح) پاسخ داد.
ماجرای پیامک های اشتباهی به رانندگان در ساعات ممنوعه تردد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، در چند روز اخیر تعدادی پیامک برای برخی از رانندگان خودروها ارسال شده و محتوی آن حکایت از تردد رانندگان این خودروها در ساعات ممنوعه (21 تا چهار صبح) دارد.

محتوی این پیامکها به این شرح است:

"اعلام تردد در ساعت غیر مجاز

شهروند گرامی؛ برای حفظ سلامتی خود و خانواده بر اساس مصوبه ستاد کرونا، تردد خودروی شما به شماره .... در تاریخ ... ساعت ... ثبت شد. لطفاً از تردد غیرضروری در سطح شهر پرهیز کنید.

قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا کلان‌شهر تهران"

این پیامکها در حالی به رانندگان این خودروها ارسال شده که آنها می‌گویند اصلاً در ساعات و تاریخ ذکر شده ترددی در سطح شهر نداشته‌اند.

برای پیگیری این اتفاق و علت بررسی این پیامکها به رانندگان، با سرهنگ عین‌الله جهانی؛ معاون اجتماعی پلیس راهور گفت‌وگو کردیم.

WH5TSp1UZI7G

وی می‌گوید: بعضاً و به صورت محدود این اتفاقات وجود دارد و گاهاً نیز شبها روی می‌دهد؛ در اینگونه موارد، دوربینهای پلاک‌خوان، نمی‌توانند OCR پلاک خودرو را به خوبی بخوانند و به طور مثال حرف سین را صاد می‌خوانند! یعنی پلاک انتظامی خودرویی در آن تاریخ و ساعت در سطح معابر تردد داشته اما به دلیل این اتفاق، پیامک برای راننده خودروی دیگری ارسال می‌شود.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: اگر برای رانندگان این خودروها، مجدداً پیامکی ارسال شد که در آن پیامک شناسه پرداخت وجود داشت، یعنی جریمه ثبت شده و باید پرداخت انجام شود.

وی متذکر شد: آن دسته از پیامکهایی که با محتوی "در حال بررسی" برای رانندگان ارسال می‌شود به معنای جریمه و اعمال قانون آنها نیست و رانندگان نگران نباشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید