مین گذاری ترامپ برای بایدن در راه ایران!

کدخبر: ۳۸۶۷۲۰
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگویی عنوان کرد که به دلیل سیاست های اشتباه و بدون دستاورد دولت ترامپ در عرصه داخل و خارج، به خصوص در موضوع ایران، کنار گذاشتن آن در دولت بایدن نمی تواند کار سختی برای دولت او باشد.
مین گذاری ترامپ برای بایدن در راه ایران!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، دیاکو حسینی کارشناس مسائل بین الملل تلاش های پمپئو برای اتهام زنی به ایران در خصوص ارتباط با القاعده را دشوارتر کردن تعامل ایران و آمریکا در چارچوب مسائل سیاسی و فنی دانست و گفت: یکی از اهداف این اتهام زنی فشار وارد کردن به دولت بایدن برای گفتگو با ایران است چرا که با این اقدام دولت ترامپ در افکار عمومی اینگونه القا می کنند که بایدن با کشوری در حال مذاکره است که از گروه تروریستی القاعده دفاع می کند. البته این سیاست نمی تواند برای آنان کارساز باشد چرا که هر دولتی اختیاراتی را برای خود و سیاست هایش قائل است. از آنجا که سیاست های دولت ترامپ تصویر خوبی در داخل و خارج آمریکا نگذاشته است و بدون دستاورد بوده، کنار گذاشتن آن توسط تیم بایدن نمی تواند کار دشواری باشد.

حسینی در مورد اقدام آمریکا در خصوص تروریستی نامیدن گروه انصارالله نیز گفت: بخش عمده ای از تحرکات دولت اخیر آمریکا در روزهای پایانی ترامپ که پمپئو آن را به پیش می برد در راستای مین گذاری بر مسیر دیپلماسی جو بایدن است چرا که رویکرد دولت جدید می تواند میراث دولت ترامپ را که استفاده دائمی از چماغ بوده را تضعیف کند. برای مثال تحریم انصارالله یمن برای عدم ورود این گروه به چرخه دیپلماسی بود که می تواند دولت بایدن را تحت فشار بگذارد. اقدامی که دولت ترامپ را واداشت تا هر چه زودتر جلوی این مسیر را ببندد؛ چرا که آمریکا نقش انصارالله را به عنوان یک میانجی به رسمیت می شناسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید