افزایش هزینه شدید اسکن با کرونا

کدخبر: ۳۸۶۸۰۹
به گفته مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی کرونا الگوی مصرف خدمات درمانی را تغییر داد به طوری که مراجعه مستقیم کاهش یافت و در مقابل هزینه اسکن 50 درصد بالا رفت.
افزایش هزینه شدید اسکن با کرونا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از آتیه،شهرام غفاری مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی شیوع کرونا را منجر به ایجاد تغییر در الگوی مصرف خدمات درمانی دانست؛ به گونه‌‌ای که کرونا سبب شد تا بیماران برای دریافت خدمات کمتر مراجعه کنند. به گفته او اینکه این کاهش مربوط به مراجعه‌های غیرضروری بوده یا مراجعه‌های ضروری را دربر‌‌‌داشته، هنوز مشخص نیست؛ اما بار دیگر ضرورت برنامه‌ریزی برای حذف مراجعه‌های غیرضروری و حرکت هدفمند به سمت درمان واقعی را نمایان کرد. شهرام غفاری با بیان اینکه در مدت شیوع کرونا حدود 20 درصد مراجعه‌ها به مراکز درمانی کاهش یافت، افزود: در این مدت هزینه‌هایی مانند انجام سی‌تی‌اسکن افزایش 40 تا 50 درصدی داشته است. وی اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از مراجعه‌ها شامل موارد غیرضروری است، می‌توان گفت شیوع بیماری کووید 19 در کنار آسیب‌هایی که وارد کرد، منجر به حذف اینگونه مراجعه‌ها شده که این موضوع بار دیگر اهمیت برنامه‌ریزی برای حذف مراجعه‌های غیرضروری را مطرح و حرکت هدفمند به سمت درمان بیماران واقعی را نمایان کرده است.

وی با اشاره به شیوع کرونا و استقبال از خدمات الکترونیک، تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا، صدور نسخ الکترونیک مورد توجه مردم و نیز مراکز قرار گرفت؛ زیرا این طرح کمک می‌کرد نیازی به دست‌به‌دست شدن نسخ کاغذی و دفترچه‌های درمان در بین مطب‌ها، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک نباشد و در نتیجه سلامت افراد به خطر نیفتد.

 غفاری هزینه‌های حوزه درمان غیرمستقیم سازمان را در سال گذشته حدود 17 هزار میلیارد تومان برشمرد و گفت: این میزان امسال به بیش از 20 میلیارد تومان افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود هزینه‌های درمان در سال جدید 25 درصد افزایش یابد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید