خاتمی: واکسن کرونای ایرانی تائید شود، اولین نفر تزریق می کنم

کدخبر: ۳۸۶۹۴۶
مسعود خاتمی، نماینده مجلس یازدهم گفت: نگرانی ما در خصوص پیک چهارم کرونا است. ما توانستیم از پیک سوم این بیماری عبور کنیم اما این دلیل نمی شود که تصور کنیم این بیماری به اتمام رسیده است.
خاتمی: واکسن کرونای ایرانی تائید شود، اولین نفر تزریق می کنم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، واکسن کرونا در این روزها به یکی از پر خبرترین اخبار بدل شد و اما و اگرهای زیادی درباره آن به وجود آمده است. از واکسن های اروپایی تا واکسن داخلی و واکسن های آسیایی از جمله گزینه هایی بودند که در این روزها مطرح شدند و هنوز نیز در خصوص این موارد جمع بندی نشده است.

مسعود خاتمی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم در این خصوص گفت: آن چه که در مورد واکسن داخلی حائز اهمیت است این است که این واکسن باید تمام مراحل را گذرانده و تاییدیه های لازم را بگیرد و سپس می توان در خصوص آن به وضوح صحبت کرد. اگر وزارت بهداشت و سایر دستگاه های مربوطه صحت واکسن ایرانی را تایید کنند، من به شخصه به عنوان اولین نفر آن را تزریق خواهم کرد.

او افزود: آن چه که این روزها در حال تزریق است صرفا برای مراحل آزمایشی و بسیار محدود است. ما تازه به مرحله انسانی رسیده ایم و اگر این مراحل را واکسن کرونا با موفقیت پشت سر بگذارد قطعا مطمئن ترین گزینه برای مقابله با بیماری کرونا خواهد بود. 

خاتمی خاطرنشان کرد: واکسن های خارجی ممکن است درگیر مسائلی همچون رقابت های تجاری و سیاسی شود و این ممکن است تا حدودی خطرناک باشد و اطمینان کامل را از بین ببرد. چگونه ممکن است یکی از کشورها که داروهای ابتدایی بیماران ما را تحریم کرده است امروز دلسوز شده و چند صدهزار واکسن می خواهد به صورت رایگان به ما بدهد؟

صنعت تولید واکسن کوبا بسیار پیشرفته است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم ادامه داد: در این میان واکسن های تولید سایر کشورها نیز وجود دارد که قابل اطمینان تر هستند و می توان از آن ها نیز استفاده کرد و از نظر علمی نیز تایید شده اند. در زمینه تزریق نیز اولویت ها را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس یازدهم اظهار کرد: امروز علاوه بر وزارت بهداشت چندین نهاد غیردولتی داخلی نیز تحقیقات خود را در خصوص واکسن کرونا آغاز کرده اند و امید است تا چند ماه دیگر نتایج مثبت از این مراجع تولیدکننده حاصل شود. در این میان استفاده از تولیدات مشترک نیز مشکلی ندارد و می تواند موثر واقع شود.

خاتمی گفت: آن چه که ما در خصوص واکسن های خارجی بر روی آن حساس هستیم این است که برخی کشورها نگاه سیاسی دارند و ممکن است این نگاه را در این مباحث علمی دخیل کرده و جان مردم را به خطر اندازند. در خصوص ورود واکسن از سایر کشورها به جز برخی کشورهای غربی نباید سخت گیری کرد.

او افزود: نگرانی ما در خصوص پیک چهارم کرونا است و در جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت نیز به این امر پرداخته شد. ما توانستیم از پیک سوم این بیماری عبور کنیم اما این دلیل نمی شود که تصور کنیم این بیماری به اتمام رسیده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پایان گفت: امروز شاهد هستیم کرونا در آمریکا و کشورهای اروپایی کشته شدگان زیادی را برجا گذاشته است. کرونا را نباید شوخی گرفت. میزان جان باختگان ما نزدیک 500 نفر رسید که رقم بسیار زیادی است و اگر پروتکل ها را رعایت نکنیم بار دیگر این خطر ما را تهدید می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید