افشای نام ۲ کشور مسلمان که قصد سازش با رژیم صهیونیستی داشتند

کدخبر: ۳۸۷۳۴۵
روزنامه "تایمز" رژیم صهیونیستی به نقل از مسؤولان آمریکایی نوشت، دولت ترامپ که دوره‌ ریاست‌جمهوری‌اش امروز، چهارشنبه به پایان رسیده در آستانه دستیابی به توافق عادی سازی با موریتانی و اندونزی بود.
افشای نام ۲ کشور مسلمان که قصد سازش با رژیم صهیونیستی داشتند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه اسرائیلی «تایمز»، این دو مسؤول آمریکایی گفتند، دولت ترامپ تنها چند هفته با امضای توافقنامه با موریتانی فاصله داشت به این ترتیب این کشور واقع در شمال غرب آفریقا از سوی تیم دونالد ترامپ به رهبری جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشدش و نیز آوی برکوویتس برای صلح و سازش با رژیم صهیونیستی انتخاب شده بود.

قرار بود این کشور با توجه به داشتن روابطی در گذشته با رژیم صهیونیستی پا جای امارات، بحرین، سودان و مراکش بگذارد و با دولت یهود روابطش را عادی کند.

این دو مسؤول اضافه کردند، اندونزی نیز نامزد بعدی احتمالی برای ملحق شدن به توافقنامه‌های موسوم به "ابراهیم" بود و ممکن بود اگر ترامپ یک ماه یا دو ماه دیگر در پستش می‌ماند با تل‌آویو سازش کند.

موریتانی سومین کشور عضو اتحادیه عرب است که در سال ۱۹۹۹ با رژیم صهیونیستی روابط کامل دیپلماتیک داشت. اما ۱۰ سال بعد در پی جنگ غزه بین سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۹ روابطش را با تل‌آویو قطع کرد.

وزارت خارجه موریتانی بعد از عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی اشاره کرد که به دولت ابوظبی و تصمیم درستش در امضای توافقنامه سازش اطمینان دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید