واکنش مکزیک به فرمان بایدن برای توقف ساخت دیوار مرزی

کدخبر: ۳۸۷۵۱۷
وزیر خارجه مکزیک از فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا برای توقف ساخت دیوار مرزی استقبال کرد.
واکنش مکزیک به فرمان بایدن برای توقف ساخت دیوار مرزی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ««مارسلو ابرارد» وزیر خارجه مکزیک از فرمان اجرایی جدید جو بایدن برای توقف ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک استقبال کرد.

وزیر خارجه مکزیک در حساب توییتری خود اعلام کرد: مکزیک از پایان ساخت دیوارو طرح مهاجرت در راستای داکا که راهی برای تابعیت دوگانه بود، استقبال می‌کند.

طرح داکا به مهاجرانی که از کودکی به شکل غیرقانونی وارد آمریکا شده بودند، اقامت موقت و امتیازات کاری می‌داد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا اجرای طرح «داکا» را برخلاف نظر بسیاری از هم حزبی‌های خود لغو کرده بود.

در ژانویه ۲۰۱۷، رئیس جمهور سابق آمریکا فرمانی اجرایی را برای آغاز ساخت دیوار در طول مرز آمریکا و مکزیک با استفاده از بودجه فدرال صادر کرد. ترامپ قول داده بود تا ۸۰۰ کیلومتر (معادل ۴۹۷ مایل) دیوار بکشد. تا پنجم ژانویه، این دیوار به طول ۷۲۷ کیلومتر رسید. با وجود این، بایدن اعلام کرده است که دیوار ساخته شده را تخریب نخواهد کرد.

مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا روز گذشته برگزار شد. ساعاتی پیش از آغاز این مراسم، «دونالد ترامپ»، با پایان دوره ریاستش کاخ سفید را ترک کرد.

ترامپ بعد از سخنرانی خداحافظی خود در پایگاه نظامی «اندروز» مریلند، راهی محل اقامت خود در فلوریدا شد.

تعدادی از مقامات و به خصوص «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور پیشین، «جورج بوش» و «مایک پنس» معاون ترامپ برای شرکت در این مراسم حاضر شدند.

ترامپ پیش از آنکه به فلوریدا سفر کند، در سخنانی گفت: می‌خواهم خداحافظی کنم، اما امیدوارم این خداحافظی برای مدت زمانی طولانی نباشد. او در سخنانی پیش از ترک واشنگتن و رفتن به فلوریدا گفت: این، ۴ سالی برجسته بود که دستاورد‌های بسیار داشتیم.

دونالد ترامپ در ادامه گفت: آنچه ما به دست آوردیم، با تمامی معیارها، کاری ممتاز بود. ما ارتش آمریکا را بازسازی کردیم. ما به کهنه سربازانی که با آن‌ها بد رفتاری صورت گرفته بود، توجه کردیم. اگر همه گیری کرونا نبود، ما ارقامی را برآورده می‌کردیم که تا کنون شاهد آن نبودیم. ما بزرگترین اصلاح مالیاتی در تاریخ کشور را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم آن‌ها مالیات شما را افزایش ندهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید