ایران طرحی برای مذاکره با دولت بایدن دارد؟ /سیگنال برجامی به کاخ سفید

کدخبر: ۳۸۸۵۶۹
اقتصادنیوز: تخت روانچی، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد توپ برجام اکنون در زمین آمریکاست.
ایران طرحی برای مذاکره با دولت بایدن دارد؟ /سیگنال برجامی به کاخ سفید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مجید تخت روانچی در گفت و با شبکه  ان بی سی آمریکا گفت: توپ در زمین آمریکا است . این آمریکا بود که در سال 2018 در دوره دولت ترامپ میز مذاکره را ترک کرد. حالا هم این واشنگتن است که باید تصمیم بگیرد که آیا قصد دارد سیاست ورشکسته دولت قبلی خود را ادامه دهد یا اینکه می خواهد صفحه جدیدی باز کند.

تخت روانچی تاکید کرد: به محض اینکه انها به تعهدات خود عمل کنند، ایران بارها اعلام کرده است که به تعهدات کامل خود باز خواهد گشت. 

puUE3ZRfYlgj

تخت روانچی  گفت که ایران طرحی برای انجام مذاکره با دولت جدید بایدن ندارد و در انتظار نخستین گام از سوی بایدن در برداشتن تحریم های و بازگشت آمریکا به توافق هسته ای 2015 است.

نماینده ایران در سازمان ملل تاکید که  تهران تاکنون گفت و گویی با دولت بایدن نداشته است. از زمان بر سرکار آمدن بایدن تاکنون هیچ گونه مکالمه ای بین ایران و آمریکا صورت نگرفته است.

همچنین ببینید: کابینه بایدن؛ تمام مهره‌های ایران در دولت بایدن

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران طرحی برای گشایش مذاکرات مستقیم و یا غیر مستقیم از طریق یک میانجی احتمالا از سوی دولت سوئیس  دارد، گفت: ما هیچ برنامه ای در این زمینه نداریم.

تخت روانچی با بیان اینکه ایران عجله ای برای گفت و گو با واشنگتن ندارد، گفت: این به آمریکا مربوط  می شود که چه تصمیمی بگیرد ، ما عجله ای در این زمینه ندرایم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید