این داروی آنتی بادی جدید ضدکروناست

کدخبر: ۳۸۸۹۰۱
شرکت داروسازی «ایلای لیلی» (Eli Lilly) با استناد به نتایج آزمایش‌های بالینی جدید ادعا می‌کند که داروی آنتی بادی این شرکت باعث مصونیت افراد در برابر ابتلا به ویروس کرونا می‌شود.
این داروی آنتی بادی جدید ضدکروناست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، داروی حاوی آنتی بادی‌های مونوکلونال شرکت داروسازی ایلای لیلی، پیشتر و در آبان ماه امسال مجوز مصرف اورژانسی را توسط FDA دریافت کرد تا پزشکان بتوانند از این دارو برای درمان بیمارانی که به نوع خفیف کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند ولی ریسک ابتلای آن‌ها به نوع حاد وجود دارد، استفاده کنند.

در حالیکه خبرهای مختلفی در مورد تزریق واکسن کرونا به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان منتشر می‌شود، ‌این شرکت داروسازی نیز از دستیابی به موفقیت‌های جدید خود خبر می‌دهد و از اثربخشی داروی آنتی بادی حتی به عنوان راهکاری برای مصونیت در برابر بیماری کرونا می‌گوید.

کرونا

ایلای لیلی با مطالعه جدیدی روی ۹۶۵ نفر سالمند داوطلب از خانه‌های سالمندان، ۶۶۶ نفر پرسنل کادر درمان و ۲۹۹ نفر از کارمندان شرکت داروسازی، ادعا می‌کند که میزان اثربخشی این دارو برای مصونیت در برابر ابتلا به بیماری کرونا چشمگیر است و می‌توان از این آنتی بادی نیز برای پیشگیری از ابتلا به کووید-۱۹ استفاده کرد.

ایلای لی‌لی می‌گوید معالجه با آنتی بادی مونوکلونال در آزمایش‌های بالینی با کاهش سطح ویروس، علایم بیماری و ریسک بستری شدن در بیماران مبتلا به نوع خفیف کووید-۱۹ نتایج امیدوارکننده‌ای داشته است.

نتایج آزمایش‌های این شرکت داروسازی از اثربخشی ۸۰ درصدی در کاهش میزان عفونت در داوطلبان کادر درمان که این دارو را دریافت کرده بودند و اثربخشی ۶۰ درصدی در بین داوطلبان سالمند خبر داد.

آزمایش‌های این شرکت داروسازی روی داروی آنتی بادی جدید ادامه دارد و به همین نقطه ختم نمی‌شود تا بتواند به نتایج بهتر و اثربخشی بیشتری دست پیدا کند.

تاکنون ۲۲.۴ میلیون نفر شامل سالمندان و کادر درمان در ایالات متحده واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند و به نظر می‌رسد به زودی تعداد بیشتری واکسینه خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید