پوست این میوه خاصیت سم زدایی دارد

کدخبر: ۳۸۹۰۲۸
اقتصادنیوز : پوست لیمو ترش دارای خواص درمانی متعددی است و موجب برطرف کردن سم‌های موجود در بدن می‌شود.
پوست این میوه خاصیت سم زدایی دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، لیمو یکی از میوه‌هایی است که می‌توان به روش‌های مختلفی از آن استفاده کرد و فواید زیادی دارد. بیشتر افراد از لیمو به عنوان چاشنی در غذا استفاده می‌کنند.

لیمو خواص درمانی زیادی برای پوست دارد، اما هنوز بسیاری از مردم نمی‌دانند که کدام قسمت لیمو برای از بین بردن لک و جوش از روی پوست مفید هستند.

خود لیمو همان قسمتی است که معمولاً به داروی چاشنی یا طعم دهنده در نوشیدنی و مواد غذایی استفاده می‌شود، اما پوست لیمو که زخیم‌تر از داخل لیمو است، پوسته تلخ سفیدرنگی دارد.

 به طور کلی لیمو برای درمان سرماخوردگی، آنفلوانزا، معده درد، درد مچ پا و سنگ کلیه مفید است. همچنین مصرف لیمو باعث کاهش التهاب، کاهش فشار خون، کاهش علائم تب یونجه، بهبود عملکرد رگ‌های خونی، کمک به هضم و موارد دیگر می‌شوند.

برخلاف آنچه ما فکر می‌کنیم، پوست لیمو از خواص بسیاری برخوردار است و دور ریختنی نیست، پوست لیمو در درمان آرتروز و آرتریت روماتوئید بسیار مؤثر است.

درمان آکنه، لک، سلولیت، یبوست، آبسه‌های دندان، افسردگی، دیابت، عفونت گوش، آنفلوانزا، ناخن‌های قارچی، بیماری قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، سوء هاضمه، چاقی، پوکی استخوان، بیماری پارکینسون، گردش خون ضعیف، گلو درد، عفونت مجاری ادراری و چین و چروک از جمله خواص درمانی پوست لیمو است.

پوست لیمو همچنین دارای خاصیت قلیایی، ضد افسردگی، ضد قارچ، آنتی اکسیدان، ضد عفونی کننده، سم زدایی، هضم کننده، تقویت کننده سیستم ایمنی است.

همه ما می‌دانیم که لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است، اما پوست لیمو حاوی مقدار زیادی بیوفلاونویید‌های مرکبات است که منبع بسیار قوی برای مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن است.

در حقیقت، پوست لیمو حاوی ۵ تا ۱۰ برابر ویتامین بیشتر از آب لیمو است و به همین ترتیب منبع عالی برای دریافت کلسیم، فیبر، پتاسیم، منیزیم و بتاکاروتن است. ۱۰۰ گرم پوست لیمو حاوی ۱۰.۶ گرم فیبر، ۱۳۴ میلی گرم کلسیم، ۱۲۹ میلی گرم ویتامین C و ۱۶۰ میلی گرم پتاسیم است.

ویتامین C و کلسیم نه تنها باعث بهبود سلامت استخوان‌ها می‌شود بلکه برای جلوگیری از روماتیسم و پوکی استخوان نیز موثر است. خواص ضد باکتریایی آن باعث از بین رفتن کِرم‌های داخلی و انگل‌ها می‌شود و همچنین بدن را از عفونت‌های قارچی و باکتریایی محافظت می‌کند.

 البته پوست لیمو ترش هم دارای عوارضی است که نمی‌توان از کنار آن بی‌تفاوت رد شد، مانند تهوع و استفراغ، تکرر ادرار، آفتاب سوختگی، میگرن، سوزش سر دل و زخم و فرسایش دندان.

اما دانستن عوارض استفاده از پوست لیمو بدان معنی نیست که باید از استفاده از خودداری کنید. هر مواد غذایی که بیش از حد مصرف شود  می‌تواند برای بدن مضر باشد.

پوست لیمو در کاهش وزن نیز موثر است. پوست لیمو دارای اجزاء ترکیب‌کننده‌ای هست که به عنوان پکتین شناخته شده است و مسئولیت کاهش وزن بدن را به عهده دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید