بالاخره برای زلزله تهران چه فکری کرده اید؟

کدخبر: ۳۸۹۳۱۴
اقتصادنیوز :‌مطالعات دقیق گسل های تهران و مطالعه دستگاه های زلزله سنج و بررسی آسیب پذیری ساختمان های تهران و تاسیسات شهری حاکی از شرایط بسیار بحرانی در زلزله را نشان می دهد.
بالاخره برای زلزله تهران چه فکری کرده اید؟

به گزارش اقتصادنیوز ،فریبرز ناطقی الهی؛ استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران کشور در خبرآنلاین نوشت :‌مطالعات زیادی در ایران و خیلی از کشور های دنیا روی زلزله احتمالی تهران از سالها پیش در جریان است. مطالعات ایران خب به دلیل اهمیت آن برای خودمان روشن است ولی خارجی ها چرا؟ به طور کلی با توجه به اهمیت زلزله تهران و تبعات باورنکردنی آن در سطح دنیا خیلی از کشورها را در سراسر جهان بر آن داشته که نسبت به اتفاقات بعد از زلزله تهران و گستردگی آن و بحران فاجعه آمیزی که امکان رخ دادن دارد بسیار متمرکز شوند.

جمله ای که بنده بارها در خبرها از آن استفاده کرده و می کنم  « بزرگترین فاجعه لرزه ای سه قرن اخیر» مطالعاتی عمیقی در سی سال گذشته بخصوص روی تهران داشته ام و نتایج وحشتناکی از تخریب ساختمانها، کشته و زخمی، ویرانی های تاسیسات شهری و خلاصه هر چه که به ذهن نمی آید از بزهکاری تا قتل و تجاوز و جنایت و خدا می داند چه ! 

همه دانشمندان داخلی و خارجی امروزه مطمئن از آمدن یک زلزله نزدیک به ٧/٣ که منجر به کن فیکون شدن تهران در اثر آن خواهد شد اتفاق نظر دارند! بارها گفتیم و نوشتیم خون دل خوردیم و نگران خوابیدیم، مردم و مسولان را هشدار دادیم. هر از گاهی بی حرمتی هم از برخی دیدیم. دزدانی تحت عنوان خبرگان در این زمینه زیاد دیدیم ولی به بازی گذشت !

حال با بررسی داده ها و اطلاعات دستگاهای لرزه شناسی ایران و دیگر کشورها تصور کنید به فرض مطمئن شده ایم که تا دو روز آینده یک زلزله ٧/٣ در تهران خواهد آمد، شما کجای کار قرار دارید؟ آیا فکری کرده اید؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید