پاسخ قالیباف به نوبخت درباره اسناد فوق سری نفت /دولت با اصلاحات مخالف است نه ما

کدخبر: ۳۹۰۲۵۶
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر ما می دانیم که صادرات نفتمان در فروش حداقلی است سوال اینجاست که چطور دولت در لایحه بودجه پیش بینی فروش دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را کرده است؟
پاسخ قالیباف به نوبخت درباره اسناد فوق سری نفت /دولت با اصلاحات مخالف است نه ما

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز سه شنبه و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در پاسخ به صحبتهای محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آقای نوبخت چندین مرتبه نام بنده را برای تایید موضوعی اعلام کردند که لازم دانستم نسبت به آن توضیحاتی را ارائه دهم.

وی افزود: آقای نوبخت در اظهارات خود به اسناد فوق سری درباره نفت اشاره کرد که فقط به دست روسای قوا می رسد جهت اطلاع نمایندگان در بحث مربوط به نفت این را می گویم اگر ما می دانیم که صادرات نفتمان در فروش حداقلی است سوال اینجاست که چطور دولت در لایحه بودجه پیش بینی فروش دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را کرده است؟ آقای نوبخت هم تاییدکرد که ما در صادرات نفت با سختی و مشکلات رو به رو هستیم، بحث درستی که همه در برابر آن تلاشهای را انجام می دهیم.

وی افزود: دولت براساس چیزی که وجود ندارد هزینه های واقعی قطعی را در لایحه الزامی کرده است چطور ما باید این دوگانگی را حل کنیم. همانطور که آقای بحرینی هم گفتند در گزارش تفریغ بحث فروش نفت ۴۱ درصد کاهش یافته است چون ما این موضوع را طبق فروش نفت قطعی به میزان یک میلیون و بعد  تا یک و نیم میلیون بشکه نفت پیش بینی کردیم. ما خوشحال می شویم صادرات نفت به دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه برسد حالا این کمک به دولت محسوب می شود و یا مخالفت با دولت؟ 

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: آقای نوبخت بیان کرد که باید این لایحه بین دولت و مجلس حل شود ما هم این موضوع را قبول داریم و اصلاحاتی انجام دادیم اما دولت با این اصلاحات مخالفت می کند که این اشکالاتی است که در مجلس اثر می گذارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید