صحبت‌های کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت

کدخبر: ۳۹۰۵۴۴
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) پانزدهم بهمن ماه ۱۳۹۹ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.
صحبت‌های کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت تاکید کرد: باید خدمت جامعه جهانی و مخصوصا کشورهای برجام که حالا ۱+۴ هستند و یا در آینده ممکن است ۱+۵ باشند به صراحت بگویم، هیچ بندی از برجام عوض نخواهد شد و هیچ فردی هم به برجام اضافه نخواهد شد ؛ ۵+۲ یا ۵+۳ نمی شود و این حرف های ناروا نباید گفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بخش دیگری از جلسه با بیان اینکه صوبه کمیسیون تلفیق در دولت، با آراء بالاتر از مجلس رد می‌شد، افزود: مصوبه کمیسیون تلفیق ربطی به آنچه دولت نوشته ندارد و زمین تا آسمان با آن فرق دارد؛ چرا که همه چیز آن را به هم ریخته است و اگر تصویب می شد آثارش خطرناک بود.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای اسحاق جهانگیری  معاون اول رییس جمهور ، ‌محمود واعظی  رئیس دفتر رئیس جمهور  و فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

روایت جهانگیری از نامه رهبری خطاب به قالیباف درباره بودجه

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری  با بیان   روایتی از نامه رهبری خطاب به قالیباف درباره بودجه گفت: ششم بهمن امسال ساعت ۱۰ و ۳۰ صبح یک نامه نوشتم به رهبری و مسائل بودجه را به ایشان گفتم و دو ساعت و نیم بعد، به ما زنگ زدند از دفتر که پاسخ را آقا داده‌اند، که خطاب به آقای قالیباف بود که به مسائل توجه شود.

از رد لایحه بودجه ۱۴۰۰ تشکر می کنم/ کمیسیون تلفیق شاکله لایحه بودجه را بهم زده بود

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور از اقدام مجلس در رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ تشکر کرد چراکه به گفته وی کمیسیون تلفیق شاکله لایحه بودجه را به هم زده بود.

وی گفت: مسأله لایحه بودجه امسال با سال‌های گذشته خیلی تفاوت داشت، زیرا از همان روز اول در ۱۳ و ۱۴ بهمن که بودجه را تقدیم کردیم، یک کار تبلیغاتی گسترده برای بودجه شروع شد.

تحقق ۱۰۱ درصد درآمدهای مالیاتی در ده ماه سال

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی از تحقق ۱۰۱ در صد در آمدهای مالیاتی در ده ماهه امسال خبر داد.

وی در مورد عملکرد وزارت متبوع خود گفت: درآمدهای نفتی به شدت کاهش یافت ما باید جایگزین میکردیم اما شرایط طوری نبود که بتوان هزینه های جاری را کاهش دهیم. یکی از درآمدهای جایگزین مالیات بود، سعی کردیم رعایت مودیان را کنیم اما از آنطرف نمی توانستیم مالیات را انجام ندهیم. در ده ماهه امسال ۱۰۱ درصد درآمدهای مالیاتی تحقق یافت.

همچنین هیات وزیران در جلسه امروز  میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال ۱۳۹۹ (عیدی) کارکنان و بازنشستگان دولت را تعیین کردند.

مقرر شد مبلغ ثابت ۱۵ میلیون ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۹ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاه های اجرایی پرداخت نمایند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید