خوردن عسل زیادی این بلا را سرتان می آورد

کدخبر: ۳۹۰۸۳۷
اقتصادنیوز : عسل جایگزین سالمی برای شکر است، اما درست مثل هر چیز دیگری مصرف بیش از حد آن نیز برای سلامتی مضر است.
خوردن عسل زیادی این بلا را سرتان می آورد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  بهداشت نیوز، عسل جایگزین سالمی برای شکر است، اما درست مثل هر چیز دیگری مصرف بیش از حد آن نیز برای سلامتی مضر است. عسل توسط زنبورها از شهد گل ساخته می شود که علاوه بر کمک به کاهش وزن فواید مختلفی برای سلامتی دارد. به دلیل افزایش مصرف دمنوش ها و انواع چای برای تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف عسل در چند ماه گذشته افزایش یافته است، اما تا به حال فکر کرده اید آیا ممکن است مصرف این شهد شیرین عوارض جانبی احتمالی داشته باشد؟ به گزارش ایندیاتایمز، در اینجا پنج مورد وجود دارد که در صورت مصرف بیش از حد عسل می تواند رخ دهد.

عسل سطح قند خون را افزایش می دهد

عسل سرشار از قند و کربوهیدرات است، بنابراین اگر بیش از حد آن را مصرف کنید می تواند سطح قند خون شما را افزایش دهد. مصرف بیش از حد عسل به ویژه اگر مبتلا به دیابت هستید می تواند منجر به افزایش سطح قند خون شود که خطرناک است.

 عسل می تواند منجر به مشکلات مربوط به معده شود

مسائل گوارشی مانند یبوست با مصرف زیاد عسل می تواند بدتر شود. محتوای بالای فروکتوز در عسل حتی اگر مشکل خاصی نداشته باشید می تواند به یبوست منجر شود، همچنین می تواند منجر به نفخ یا اسهال شود زیرا بدن یکباره نمی تواند قند زیادی را هضم کند.

عسل می تواند فشار خون را کاهش دهد

عسل برای افرادی که فشار خون دارند کارآیی خوبی دارد، اما اگر بیش از حد مصرف شود می تواند فشار خون را به زیر سطح نرمال کاهش دهد که به آن فشار خون نیز گفته می شود. در طولانی مدت فشار خون پایین می تواند بر عملکرد قلب شما تاثیر بگذارد.

عسل می تواند منجر به افزایش وزن شود

افزایش وزن آخرین چیزی است که می خواهیم. اگر رژیم لاغری دارید کنترل مقدار مصرف عسل گزینه بسیار ضروری است زیرا دریافت کالری اضافی، قند و کربوهیدرات موجود در عسل می تواند اهداف کاهش وزن شما را معکوس کند.

عسل می تواند باعث مشکلات دندانی شود

مصرف زیاد عسل به معنی استفاده زیاد قند است که می تواند باعث پوسیدگی دندان شود. طبق بانک اطلاعات ملی مواد مغذی آمریکا، حدود 82 درصد عسل را قند تشکیل می دهد که می تواند به دندان های شما آسیب برساند. عسل چسبناک است به این معنی که می تواند به دندان شما بچسبد و باعث پوسیدگی بیشتر دندان شود.

مصرف چه مقدار عسل بی خطر است؟

رعایت اعتدال در مصرف عسل گزینه بسیار مهمی است. مصرف روزانه حدود 50 میلی لیتر عسل برای سلامتی شما مطلوب است، اما دقت داشته باشید برای جلوگیری از موارد ذکر شده نباید بیش از حد مجاز مصرف شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید