روزنامه نگار زندانی شبکه الجزیره در مصر آزاد شد

کدخبر: ۳۹۰۹۶۳
دولت مصر یک روزنامه نگار شبکه الجزیره را پس از گذراندن چهار سال محکومیت زندان روز جمعه آزاد کرد.
روزنامه نگار زندانی شبکه الجزیره در مصر آزاد شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، اتحادیه بین المللی روزنامه نگاران اعلام کرد که «محمود حسین» روزنامه نگار شبکه الجزیره قطر پس از گذراندن چهار سال محکومیت در زندانی در مصر روز جمعه آزاد شد.

اسپوتنیک گزارش داد، بنا به اعلام این اتحادیه؛ این تبعه مصری که در دفتر مرکزی شبکه الجزیره در قطر فعالیت می‌کرد، در زمان گذراندن تعطیلات در کشور مادری خود در دسامبر ۲۰۱۶ دستیگر شد و به نشر «اخبار جعلی با هدف گسترش آشوب و هرج و مرج» متهم شد.

گفتنی است که وی یکبار در ماه مه ۲۰۱۹ تنها برای یک روز آزاد شد و دوباره با ادعای یک تحقیق دیگر زندانی شد.

دبیرکل اتحادیه بین المللی روزنامه نگاران در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه هنوز دهها روزنامه نگار در زندان‌های مصر بسر می‌برند، از آزادی محمود حسین و بازگشت وی به خانه برای پیوستن به اعضای خانواده اش پس از یک دوره طولانی جدایی که به خاطر بازداشت اجباری وی صورت گرفت، استقبال کرد و گفت: «پیشینه مصر در حمله به روزنامه نگاران و آزادی مطبوعات شرم آور است و باید بدون استثناء از سوی کل جامعه بین المللی محکوم شود.

گفتنی است، که پس از کودتای ارتش مصر و برکناری «محمد مرسی» رئیس جمهور منتخب این کشور از قدرت در مصر، شبکه الجزیره قطر از ادامه فعالیت در این کشور منع شد. در واقع، قطر ظاهراً از اخوان المسلمین و در کل اسلام سیاسی به عنوان ابزاری برای اعمال نفوذ برای همسایگان خود در حاشیه خلیج فارس استفاده می‌کند. این در حالی است که پادشاهیی های حاشیه خلیج فارس به طور سنتی با جنبش‌های اسلامی محبوب مخالف بوده و بر مشروعیت موروثی سلطنت پافشاری می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید