اعتراف بایدن به مشکلات اقتصادی آمریکا

کدخبر: ۳۹۰۹۸۹
جو بایدن رییس جمهوری آمریکا جمعه شب با اشاره به گزارش ضعیف اشتغال زایی در ایالات متحده گفت: کاملاً واضح است که اقتصاد ما هنوز در مشکل و سختی به سر می برد.
اعتراف بایدن به مشکلات اقتصادی آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بایدن رییس جمهوری آمریکا طی سخنانی در کاخ سفید گفت: گزارش ضعیف اشتغال زایی، فوریت جدیدی را برای ارائه هر چه زودتر بسته حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری ایجاد کرده است و وی به امید جلب حمایت جمهوری خواهان، لایحه بسته حمایتی را به تأخیر نخواهد انداخت.

بایدن با اشاره به وضعیت اسفناک اقتصاد آمریکا در دوران کرونا گفت: من درد عظیمی را در این کشور می بینم، بسیاری از افراد بیکار شده اند و بسیاری از افراد گرسنه مانده اند.

سخنان بایدن در حالی مطرح می شود که وزارت کار آمریکا روز جمعه گزارش داد که تنها در ماه ژانویه (دی-بهمن) دولت توانسته ۴۹ هزار شغل ایجاد کند این در حالی است که در امریکا همچنان ۱۰ میلیون نفر به علت شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد کار خود را از دست داده اند.

شبکه سی ان ان روز جمعه نوشت: گزارش تنها ۴۹ هزار شغل در ژانویه نشان می دهد که بهبود بازار کار در آمریکا به کندی طی می شود و بازار کار برای برون رفت از این بحران به اخبار خوبی نیاز دارد.

با توجه به شرایط بد اقتصاد آمریکا، دفتر بودجه کنگره هفته گذشته پیش بینی کرد که تعداد کارگران شاغل در ایالات متحده تا سال ۲۰۲۴ به سطح قبل از همه گیری خود باز نخواهد گشت.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون ۲۷ میلیون و ۳۲۳هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۴۶۸ هزار و ۲۳۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

شمار بهبودیافتگان در حدود ۱۷ میلیون و ۵۶ هزار نفر گزارش شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید