قالیباف: ایران و روسیه وجوه مشترک زیادی دارند

کدخبر: ۳۹۱۴۸۰
«محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روابط ایران و روسیه باید به سطح مشارکت، مستحکم و مستمر برسد، افزود که دو کشور وجوه مشترک زیادی در رمینه های دو طرفه، منطقه ای و بین المللی دارند.
قالیباف: ایران و روسیه وجوه مشترک زیادی دارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  قالیباف،  در نخستین برنامه سفر خود، در تالار تشریفات سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو در جمع مدیران نهادهای ایرانی یادآورشد: ایران و روسیه در مسائل مختلف بین المللی فصل مشترک و دیدگاه‌های نزدیکی دارند که زمینه برای توسعه هرچه بیشتر روابط دوجانبه را فراهم کرده است.  

رییس مجلس شورای اسلامی به اهمیت روابط ایران و روسیه و تداوم روند گسترش همکاری های مختلف در حوزه های مختلف اشاره کرد و ادامه داد که با استفاده از نقاط مشترک می توان بر ضعف‌های دو کشور غلبه کرد.

قالیباف به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه و تعمیق روابط ایران و روسیه و بسط و گسترش ساختار همکاری های دوجانبه اشاره کرد و توضیح داد که از مهمترین اهداف سفر به روسیه، اعتمادبخشی به روس‌هاست که روابط تهران و مسکو  تحت تاثیر تحولات جهانی تغییر نخواهد یافت.  

وی افزود: امروز در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و وظیفه هر مسوول ایرانی در هر رده تلاش برای رفع مشکلات مردم است.  

قالیباف در نخستین سفر خارجی خود به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی، در راس هیاتی پارلمانی و بنا به دعوت رسمی «ویچیسلاو والودین» رییس دومای دولتی روسیه، عصر یکشنبه به وقت محلی وارد مسکو شد.

به گزارش ایرنا، در این سفر سه روزه،  حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری و ابوالفضل عمومی رییس و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، فریدون عباسی رییس کمیسیون انرژی،  سیدجواد ساداتی نژاد رییس کمیسیون کشاورزی، ‌حسین امیرعبدالهیان مشاور رییس مجلس در امور بین‌الملل و بابک نگاهداری مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس، قالیباف را همراهی می کنند.

قالیباف در این سفر، علاوه بر تقدیم پیام رهبر معظم انقلاب به دولت مسکو،  با همتایان خود در دوما و سنا، مقام های اقتصادی، تجاری، سیاسی و امنیتی روسیه دیدار ودر خصوص راه های گسترش مناسبات دو کشور در حوزه های گوناگون گفت و گو و تبادل نظر خواهد کرد.  

 حضور و سخنرانی در جمع اندیشمندان اندیشکده های حوزه سیاست خارجی و روابط بین المللی نیز از دیگر برنامه‌های رییس مجلس شورای در مسکو است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید