روحانی: واکسیناسیون از فردا در کشور آغاز می‌شود

کدخبر: ۳۹۱۶۶۹
حسن روحانی، رییس جمهوری گفت: واکسیناسیون در ایران از فردا آغاز و به سرعت در چارچوب سند مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه می‌یابد.
روحانی: واکسیناسیون از فردا در کشور آغاز می‌شود

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه گذاری عشایر و روستایی و پروژه‌های ملی وزارت کار افزود: فردا ۲۱ بهمن روزی است که واکسیناسیون در ایران آغاز می شود که روز مبارکی است. این طرح طبق سندی که ستاد ملی کرونا آن را به تصویب رسانده و ابلاغ کرده است،  به سرعت ادامه پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: امیدواریم سال آینده برای مردم در مقابله با این ویروس سال بهتری باشد و هم با تلاش‌هایی که ملت انجام دادند از لحاظ تحریم هم - که البته شکست خورده است-  شرایط بهتری مردم خواهند داشت.

رییس جمهوری با تبریک دهه فجر از افتتاح طرحهای متنوع در روستاهای کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: افتتاح و رونمایی از ۱۴۲ هزار طرح در آغاز این برنامه و طرح های بعدی به معنای آن است که امروز تحول بسیار خوبی را در روستاهای کشور شاهد هستیم.

اهم سخنان رئیس جمهوری به نقل از ایرنا را بخوانید:

*همه دولت‌ها از آغاز پیروزی انقلاب تا امروز به روستاییان کمک کردند دولت تدبیر و امید یک کار فوق العاده نسبت به روستاییان در برق، آب و گاز، راه‌ها، ساخت مدارس و به خصوص در بخش بهداشت، ارتباطات، بوم‌گردی و صنایع دستی انجام داد. امروز بسیاری از روستاییان ما به سیستم اینترنت متصل هستند و می‌توانند از سیستم هوشمند استفاده کنند.  

{درباره اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه آبادی روستاها} آنچه ما در اواخر دولت یازدهم احساس کردیم مساله اشتغال روستایی بود. البته طرح‌های گردشگری در روستاها بسیار تاثیرگذار بود. در بخش کشاورزی حرکت بسیار خوب و تاثیرگذاری در روستاها انجام شد. علاوه بر این ارائه خدمات در روستاها به خصوص در زمینه گازرسانی بیشتر شده بود.

*در این ۷ سال و نیم بیش از کل تاریخ ایران گاز به روستاها رسیده است تا روز آغاز دولت یازدهم ۱۴ هزار روستا گاز داشتند و امروز این تعداد به ۳۲ هزار روستا رسیده است. بنابراین کار بسیار بزرگی در زمینه گاز، آب و برق و بخصوص در زمینه بهداشت و ارتباطات و راه صورت گرفته است.

{درباره ضرورت ایجاد اشتغال در روستاها} اواخر دولت یازدهم با اجازه رهبری یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای کمک به اشتغال روستاییان در نظر گرفتیم. روند تصویب آن در مجلس طول کشید و در دولت دوازدهم و در سال ۹۶ این کار شروع شد.  

* امروز طرح وام‌های روستایی سه ساله شده است در طول این سه سال ۲۰ هزار میلیارد تومان وام در اختیار روستاییان در بخش کشاورزی، ‌ صنایع دستی، خدمات و صنایع کوچک و بخش‌های دیگری در روستاها قرار گرفته است. در این مدت حرکت‌های خوبی در زمینه کشت‌های گلخانه‌ای و پرورش آبزیان و بوم‌گردی صورت گرفته است. اگر چه بوم‌گردی و گردشگری در سال ۹۹ دچار مقداری مشکل شد که امیدواریم سال آینده جبران شود. طرح اشتغال روستایی در روستاها کار خوب و لازمی بود. امروز شاهد هستیم که طرح‌های بسیار زیادی انجام گرفته است و همانطور که اعلام شد ۲۶۲ هزار اشتغال در سایه این طرح در روستاهای ما انجام گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید