درخواست مهم عراق درباره سوریه

کدخبر: ۳۹۱۶۸۵
​اقتصاد نیوز :‌وزیر امور خارجه عراق بر اهمیت بازگرداندن سوریه به عضویت اتحادیه عرب تاکید کرد.
درخواست مهم عراق درباره سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق در نشست اضطراری وزرای امور خارجه اتحادیه عرب بر حمایت بغداد از حقوق مشروع مردم فلسطین و حق‌شان در تعیین سرنوشت‌شان تاکید کرد.

فواد حسین با تبریک نشست اخیر سران شورای همکاری در شهر العلا عربستان و استقبال از برقراری مناسبات میان کشورهای برادر بر اهمیت بازگرداندن سوریه به عضویت اتحادیه عرب تاکید کرد و مجددا خواستار حضور دمشق در این اتحادیه شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق در پایان ضمن قدردانی از مواضع کشورهای عربی در ابراز همدردی با دولت عراق در پی حادثه تروریستی میدان الطیران، نسبت به همکاری با دولت جدید آمریکا به ریاست بایدن برای حل و فصل مشکلات خاورمیانه ابراز امیدواری کرد.

وزرای امور خارجه کشورهای عربی امروز در قاهره برای بررسی اوضاع کنونی منطقه و تازه‌ترین تحولات بین‌المللی گرد هم جمع شدند.

در این دیدار درباره تحولات منطقه و نحوه تعامل با سیاست‌های دولت جدید آمریکا و فعالیت‌های اتحادیه عرب رایزنی شد.

وزیر امور خارجه عراق پیشتر در دیدار با «احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب درباره آمادگی‌های لازم برای برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اتحادیه عرب به دعوت اردن و مصر پرداخت و درباره مسائل مورد بررسی در این نشست تبادل نظر کرد.

آخرین تحولات منطقه و چگونگی تعامل با سیاست دولت جدید آمریکا از دیگر مسائلی بود که دو طرف بررسی کردند.

وزیر امور خارجه عراق، اهتمام کشورش به ارتباط مداوم با کشورهای عربی و حمایت از تلاش‌های اتحادیه عرب و تلاش‌های دبیرکل آن در متحد کردن مواضع کشورهای عربی را بیان کرد.

در مقابل ابوالغیط نیز ضمن گزارش درباره مراحل پیشرفت ساخت وابسته اداری جدید اتحادیه عرب، از حمایت عراق از اتحادیه عراق قدردانی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید