امارات به فضا کاوشگر پرتاب کرد

ماهواره اماراتی به مریخ رسید

کدخبر: ۳۹۱۹۰۲
برای نخستین بار امارت متحده عربی موفق شد تا کاوشگری به اسم هوپ را به مریخ بفرستد.
ماهواره اماراتی به مریخ رسید

براساس گزارش اقتصادنیوز به نقل از سی ان بی سی ،  امارات متحده عربی به عنوان اولین کشور عربی که به مریخ رسیده است ، تاریخ سازی کرده است.

مأموریت مریخ امارات با نام کاوشگر Hope ، ساعت 7:42 بعد از ظهر به ساعت آمریکا به سیاره سرخ رسید. تیم کنترل زمینی در مرکز فضایی محمد بن راشد در دبی نظاره گر ورود به مریخ بودند.

حساب رسمی توییتر مأموریت Hope Mars(هوپ مارس) اندکی بعد با هشتگ #ArabsToMars(عرب ها به مارس) توییت کرد:«204 روز و بیش از 480 میلیون کیلومتر بعد ، #HopeProbe  اکنون در مدار ضبط مارس است.»

این شاهکار شگفت انگیزی است. کارشناسان احتمال ورود موفقیت آمیز به مدار مریخ را حدود 50٪ تخمین زدند ، زیرا بیش از نیمی از مأموریت های مریخ واقعاً شکست خورده است. اتفاق مهم تاریخ در 27 دقیقه ترسناک و معلق رخ داد که در طی آن کاوشگر هوپ(امید) باید با شلیک دقیق 6 رانش خود به مدت 27 دقیقه و از سرعت 100000 کیلومتر در ساعت (62137 مایل در ساعت) به 18000 کیلومتر در ساعت کاهش پیدا می کرد.

به طور تقریبی نیمی از سوخت خود را مصرف کرد و باعث شد که بتواند توسط نیروی جاذبه مریخ قرار گیرد و وارد مدار شود. پس از آن ، حدود 11 دقیقه تأخیر در برقراری ارتباط با زمین وجود داشت ، زیرا دانشمندان و مهندسان درگیر در این پروژه  بودند- که شامل حدود 200 نفر از امارات می شوند -تا بفهمند که آیا این مأموریت موفقیت آمیز بوده است یا خیر؟

بازار

شش سال ساخت

کاوشگر Hope ، پروژه ای 200 میلیون دلاری به نام عربی و به زبان عربی ، در 20 ژوئیه (۱ بهمن) از ایستگاه فضایی تانگاشیما ژاپن به فضا پرتاب شد و اکنون سفر خود به همسایه زمین را به اوج رسانده است. اکنون یک سال مریخی - معادل 687 روز در زمین - به مطالعه و جمع آوری داده ها درباره جو سیاره سرخ می بپردازد.

همچنین سال 2021 نیز قابل توجه است: پنجاهمین سالگرد شکل گیری امارات به عنوان یک کشور است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید