با همکاری دو نهاد علمی انجام شد:

امضای تفاهمنامه با هدف توسعه علم و فناوری

کدخبر: ۱۸۹۶۴۵
گروه بنگاهها: سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی برای استفاده از توان علمی و تجربیات آن سازمان تفاهم نامه ای‌ امضا کردند.
امضای تفاهمنامه با هدف توسعه علم و فناوری

همکاری در برگزاری نمایشگاه ها و مشارکت برای حضور در مجامع و کنفرانس های‌ ملی و بین المللی مرتبط، بازدید از نمایشگاه ها و سازمان های بین المللی، تخصصی مرتبط و همکاری متقابل برای ارتباط موثر با سازمان های تخصصی از مفاد این تفاهم نامه است که در 9 ماده و برای مدت 3 سال تدوین شده است. این تفاهم نامه توان علمی و فنی سازمان های پژوهش های علمی و صنعتی ایران را در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار می دهد و توان مالی صندوق را به سمت تاسیس صندوق های پژوهش و فناوری خطرپذیر مشترک و حمایت از نوآوری و فناوری هایی در پی دارد.

در این مراسم  که امروز در دفتر صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد شد، رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: هنوز شبکه های لازم را طوری تدارک ندیده ایم که هر سازمانی در حوزه خود بتواند برای توسعه فناوری تلاش کند.

فتح الله مضطرزاده با اشاره به وجود 100 شرکت در مرکز رشد سازمان پژوهش ها افزود: در حال رایزنی برای انتقال مراکز تحقیق و توسعه چند وزارتخانه و سازمان به مرکز رشد سازمان پژوهش ها هستیم که می‌تواند مدل مناسبی برای تجاری سازی و توسعه فناوری در ایران باشد. 

رییس سازمان پژوهش های صنعتی ایران با اشاره به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه افزود: باید مراکز رشد را توسعه دهیم تا از ورشکستگی شرکتهایی که فاقد مراکز تحقیق هستند جلوگیری شود در واقع راه درست همکاری دانشگاه و صنعت از طریق شرکتهای دانش بنیان است .

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ماموریت صندوق تجاری سازی ایده ها است ، تاکید کرد: صندوق تنها یک سازمان مالی نیست بلکه کمک به اقتصاد دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها از طریق ابزار مالی صندوق انجام می شود .

بهزاد سلطانی با اشاره به اینکه از تجربیات سازمان پژوهش ها برای افزایش فعالیت های صندوق نوآوری میتوان بهره برد، ادامه داد: تاسیس صندوق مشترک با سازمان پژوهش ها بسیار عملیاتی است ، در واقع این دو نهاد هر دو در تجاری سازی ایده ها و فناوری نقش دارند و بنابراین می توان همکاری های مشترک داشت. وی با بیان اینکه یک پایه توسعه فناوری دانشگاه ها هستند،خاطرنشان کرد: هنوز از ظرفیت نیروهای متخصص و فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور استفاده نکرده ایم. صندوق حمایت از نوآوری و شکوفایی اخیرا اجازه تاسیس نوع خاصی از صندوق های پژوهش و فناوری  خطرپذیر را کسب کرده و می تواند 49 درصد سرمایه این نوع از صندوق ها را تامین کند و بقیه سرمایه را دانشگاه ها یا وزارت خانه ها تامین کنند.

وی از آمادگی  صندوق نواوری و شکوفایی برای راه اندازی صندوق های پژوهش و فناوری  خطرپذیر در همه استان ها خبر داد و گفت: چند دانشگاه در هر استان به همراه پارک علم و فناوری استان می توانند به همراه سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی این صندوق را راه اندازی کنند تا ظرف یک سال آینده همه استان های کشور یک منبع برای توسعه فناوری های خود داشته باشد.    

سلطانی ادامه داد: سازمان پژوهش ها می تواند در تاسیس این صندوق ها پیشقدم شود و در اینصورت برای اختراعاتی که در خود سازمان سند ثبت اختراع گرفته اند سرمایه گذاری کرده و آنها را تجاری سازی کند. 

وی تاکید کرد: همچنین آماده ایم با همکاری مرکز رشد سازمان پژوهش های صنعتی نیز صندوق پژوهش و فناوری خطرپذیر تاسیس کنیم تا از شرکت های دانش بنیان شکل گرفته در این مرکز به طور ویژه حمایت شود. 

وی با اشاره به اینکه صندوق ماموریت دارد تا ایده را تا رسیدن به یک محصول تجاری حمایت کند، افزود:  در این مدت 2 هزار و 440شرکت دانش بنیان از مجموع 3263 شرکت با صندوق تعامل داشته اند که به معنای همکاری 74 درصد این شرکت ها با صندوق است. 17 هزار و 500 میلیارد تومان منابع اختصاص یافته که از این میزان 915 میلیارد تومان پرداخت شده و 800 میلیارد تومان نیز تعهد پرداخت برای اقساط وام های بعدی شرکت ها دانش بنیان داریم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید