روابط عمومی و ارتباطات شرکت صنایع شیر ایران پگاه:

شیر مدارس راهی برای اصلاح شیوه زندگی

کدخبر: ۲۴۰۹۷۶
اقتصادنیوز-بنگاه‌ها؛ در همه کشورها ، توزیع شیر در مدارس تنها یکی از مجموعه راههای افزایش فروش این کالای با ارزش است و اهمیت اصلی آن نه به این دلیل ، بلکه به لحاظ مشتریان هدف یعنی کودکان است. این سیاست نه تنها به مصرف بیشتر محصولات لبنی در کودکان منجر می شود بلکه با استقرار این عادت ، در تمام سنین می توان افزایش مصرف در آینده را متصور بود ( تداوم مصرف از کودکی تا پایان عمر). به عبارتی ، مدرسه می تواند در باره مصرف این محصول و عادت شدن آن به اندازه محیط خانواده و حتی بیشتر عمل کند.
شیر مدارس راهی برای اصلاح شیوه زندگی

به گزارش اقتصادنیوز، گروه بنگاه‌ها؛ با توافق بیشتر کشورهای عضو فائو ، روز جهانی شیر مدارس در آخرین چهارشنبه سپتامبر هر سال جشن گرفته می شود. علت انتخاب ماه سپتامبر باز بودن مدارس در همه جای دنیا در چنین ماهی است. از سوی دیگر ، انتخاب پایان این ماه برای آماده سازی شرایط در مدارسی است که سال تحصیلی را از اول سپتامبر شروع می کنند. انتخاب روز چهارشنبه نیز بر مبنای باز بودن مدارس در همه جای دنیا در این روز از هفته است.اولین روز جهانی شیر مدارس در سال 2000 میلادی جشن گرفته شد که هدف آن تبلیغ و ترویج الگوی مصرف شیر از طریق مدارس بود. فعالیت های متعددی که در این روز انجام می شود ، بصورت خلاصه به این شرح است : توزیع شیر رایگان میان همه دانش آموزان ، مسابقات ورزشی ، مسابقات و مقالات علمی راجع به شیر ، اطلاع رسانی در جراید و رسانه و برگزاری سمینار و کنفرانس ، برگزاری جنگ شیر و زنگ شیر و بازدید از دامداری های و کارخانجات لبنی .

در ذهن بسیاری از مردم ، شیر مدارس با شیر یارانه ای و یا رایگان مترادف است. بررسی های فائو نشان می دهد که شیر مدارس در کشور ها با سه روش کلی : یارانه ، رایگان و با قیمت آزاد ارائه می شود که بتوانند هدف فوق یعنی فرهنگسازی و تغییر در رفتار را موجب شوند.. در کشور ما نیز قریب به 18 سال توزیع شیر مدرسه بصورت رایگان به دوره ها و مقاطع مختلف اختصاص یافت.

پگاه

رواج الگوی نامناسب تغذیه نا سالم زنگ خطری بود برای سلامت جامعه ایرانی . بنابر این سیاست گذاران کلان کشور در اواخر دهه 70 طرح شیر مدرسه ایران را با هدف اصلاح شیوه های زندگی در جامعه ایرانی از طریق ارائه الگوی تغذیه سالم ، افزایش مصرف شیر در کودکان و نوجوانان ، افزایش تقاضا برای تولید شیر و محصولات لبنی در کشور و ارتقای سلامت دانش آموزان به اجرا درآوردند. بر مبنای این طرح ، هر دانش آموز تحت پوشش می بایست در طول یکسال تحصیلی 70 نوبت شیر 200 سی سی دریافت کند. این حرکت ملی و عظیم در یک دو سال گذشته اصلا صورت نگرفته و اجرای آن در سال تحصیلی 98-97 نیز مشخص نیست. لذا اولا ضروری است تا دولت  محترم و مسئولین امر به این مسئله توجه ویژه کنند و با اختصاص بودجه ، اثر بخش ترین یارانه ها را در کشور اجرائی کنند. همچنین خانواده ها نیز برای سلامتی نوباوگانشان در سالهای آتی از همین امروز سرمایه گذاری کنند و مصرف شیر را عادتی لذت بخش سازند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید