مهمترین نکات کلیدی در سئو سایت برای افزایش رتبه در گوگل

کدخبر: ۲۵۷۷۸۴
سئو سایت به کلیه فعالیت های که در داخل و بیرون از سایت جهت بهبود رتبه ، گفته می شود. ر این مقاله به 8 راه‌ و روش ساده در سئو خواهیم پرداخت که همه می‌توانند آن‌ را انجام دهند.
مهمترین نکات کلیدی در سئو سایت برای افزایش رتبه در گوگل

بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا همان سئو می‌تواند در نگاه اول بسیار سخت و پیچیده باشد، اما حتی افراد مبتدی در زمینه‌ی سئو هم می‌تواند با روش‌هایی ساده و راحت کاری کنند تا رتبه‌ی وبسایت آن‌ها در موتورهای جستجو بالاتر رود. در این مقاله به 8 راه‌ و روش ساده در سئو خواهیم پرداخت که همه می‌توانند آن‌ را انجام دهند.

البته کیفیت کار مهم‌تر است اما در ابتدای کار، شروع کردن با این اصول ساده می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

1. تحقیق کلمه‌ کلیدی و رقبا

پژوهش یا تحقیق کلمه‌ کلیدی جزو ضروری‌ترین فعالیت‌ها در زمینه‌ی سئو سایت می‌باشد. شما تا زمانی که ندانید هدفتان چیست و افراد در موتورهای جستجو در مورد فعالیت شما چه کلیدواژه‌هایی را جستجو می‌کنند نمی‌توانید نتیجه بگیرید.

آنالیز سایت جهت یافتن کلمه‌ی کلیدی می‌تواند بسیار ساده باشد و شما نیازی ندارید حتما متخصص سئو باشید تا بتوانید کلیدواژه‌ها را شناسایی کنید. حتی یک سرچ ساده‌ی گوگل هم می‌تواند به شما کلی ایده در مورد کلمات کلیدی بدهد. ابزارهای رایگانی نظیر SEMrush هم وجود دارند که کلمات کلیدی متناسب با فعالیت شما را شناسایی می‌کنند و در اختیار شما قرار می‌دهند.

ابزاری نظیر SEMrush می‌تواند میزان جستجوی ماهانه یک کلیدواژه مشخص را در اختیار شما قرار بدهد تا بتوانید با رقبای خود در این زمینه رقابت کنید. تحقیق در مورد رقبا هم می‌تواند کلی ایده به شما بدهد. اینکه در ابتدای کار از دیگران تقلید کنید اصلا کار اشتباهی نیست. بعد از آن می‌توانید با یادگیری اصول اولیه خودتان راه بیفتید و ایده‌هایتان را اجرایی کنید.

2. استفاده از کلیدواژه‌ها در مهم‌‌ترین قسمت‌های صفحه

چیزی که به نام سئو آن پیج یا داخلی شناخته می‌شود با این مسائل ارتباط دارد و با رعایت این اصول میزان بالا رفتن رتبه شما در موتورهای جستجو سرعت می‌گیرد.

کلمات کلیدی خود را بیشتر در نقاط زیر به کار ببرید:

  • عنوان صفحه
  • توضیحات متا
  • هدینگ‌های H1 تا H6
  • URL
  • قسمتی از متن که به عنوان لینک داخلی انتخاب شده‌‌است

استفاده از کلیدواژه در این مکان‌های خاص بهترین نتیجه را نسبت به سایر نقاط دارد و موتورهای جستجو نیز در الگوریتم‌های خود این قسمت‌ها را بیشتر از سایر بخش‌های یک صفحه نظیر متن و برچسب‌ها و مواردی از این قبیل در اولویت قرار می‌دهند. چرا که تیترهای یک موضوع بیش از هر چیز نشان‌دهنده‌ی موضوع و ارتباط محتوا با کلمات مورد جستجو می‌باشد.

3. برای شبکه‌های اجتماعی پست تولید کنید.

همه‌ی ما در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داریم و کارکرد آن‌ها را می‌دانیم پس چرا کسب و کار و وبسایت خود را از این نعمت محروم کنیم؟ هر لینکی که در شبکه‌های اجتماعی به وبسایت شما داده می‌شود یک لینک ورودی محسوب می‌شود و یک سیگنال برای بهبود رتبه‌ی شما در گوگل و موتورهای جستجو می‌باشد.

می‌دانید که برای اینستاگرام چه پست‌هایی بهتر است و افراد در لینکدین و فیسبوک بیشتر چه محتوایی را می‌پسندند. پس سعی کنید مطابق با آن حرکت کنید و پست‌های منظم برای شبکه‌های اجتماعی با هشتگ‌های مرتبط به کسب و کار خود تولید کنید.

برخی از وبسایت‌ها حالت اتوماتیک دارند و پست‌های وبلاگ و یا اخبار وبلاگ را مستقیما در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. این گزینه هم می‌تواند بسیار کاربردی باشد اما اگر برای شبکه‌های اجتماعی خود به صورت اختصاصی پست تولید کنید مطمئن باشید نتایج بهتری خواهید گرفت.

4. فعالیت خود را آنالیز کنید.

ابزارهایی برای سئو وجود دارند که فعالیت شما را به طور کامل تحلیل می‌کنند و نتایج و آمارهای دقیقی از فعالیت شما می‌دهند. یکی از این ابزارهای کاربردی Google Analytics می‌باشد که به صورت رایگان و لحظه به لحظه فعالیت شما را رصد می‌کند و اطلاعات موردنیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

میزان ترافیک ورودی به وبسایت شما و لینک‌های ورودی به وبسایت و میزان تاثیرگذاری هر لینک و مواردی از این دست به طور کامل در دسترس شما هستند. میزان ترافیک ارگانیک شما از موتورهای جستجو و  شبکه‌های اجتماعی و سایر منابع نیز از جمله‌ی خدمات این سرویس رایگان گوگل می‌باشد.

5. لینک‌های ورودی به وبسایت خود را چک کنید

لینک‌های ورودی شما فاکتور مهمی برای رتبه‌بندی وبسایت شما در گوگل می‌باشد. کمیت و کیفیت لینک‌هایی که از وبسایت شما در دنیای مجازی و یا سایر وبسایت‌ها وجود دارد به معنای تاثیرگذاری بیشتر محتوای شما می‌باشد و گوگل به راحتی این مسئله را درک می‌کند. البته لینک‌ها و اسپم‌ها یا لینک‌های خریداری شده در درازمدت کارکرد چندانی ندارند و اگر موتورهای جستجو متوجه این لینک‌های مصنوعی شوند ممکن است شما را جریمه کنند و رتبه‌ی شما بسیار آسیب ببیند.

ابزارهایی نظیر Ahrefs می‌توانند لینک‌های ورودی به سایت شما را شناسایی کنند و میزان تاثیرگذاری هر کدام را به شما نمایش دهند. کیفیت لینک‌های خروجی بسیار مهم است و هر چه قدرت دامنه‌هایی که به شما لینک می‌دهند بالاتر باشد رتبه‌ِی شما هم بالاتر خواهد رفت.

6. محتوای خود را پروموت یا تبلیغ کنید.

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی تبدیل به یکی از منابع تبلیغات شده است و شما هم می‌توانید از این امکان استفاده کنید و در ازای پرداخت هزینه محتوای خود را تبلیغ کنید. می‌توانید محتوای خود را توسط سایر وبسایت‌ها و یا افراد شناخته شده نیز پروموت کنید تا میزان بازدید و اثرگذاری آن بیشتر شود.

در حال حاضر خود توییتر امکاناتی دارد که می‌توانید توییت‌های خود را تبدیل به توییت تبلیغاتی کنید تا کاربران زیادی آن‌ را ببینند و شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز هر کدام روش‌های خاص خود را برای تبلیغات دارند. اما اگر بودجه‌ی کافی برای این کار ندارید بهتر است خودتان دست به کار شوید و با پست‌های پرمخاطب و کارشده در شبکه‌های اجتماعی دنبال‌کننده جذب کنید تا بی‌نیاز از تبلیغات شوید.

7. عکس‌هایی شخصی‌سازی شده و جذاب منتشر کنید.

عکس‌ها مهمند، اگر بتوانید عکس‌هایی زیبا و جذاب بسازید که مخاطبان را درگیر کند به اندازه‌ی یک محتوای قدرتمند می‌تواند اثرگذار باشد. باید عکس‌های تولید کنید که ارزش به اشتراک‌گذاری و یا لینک دادن داشته باشند. حتما نیازی نیست که گرافیست باشید تا عکس‌های فوق‌العاده بسازید می‌توانید عکس‌های جذابی را پیدا کنید و آن‌ها را ترجمه کنید و یا تغییراتی در آن‌ها اعمال کنید.

پست‌هایی که دارای عکس‌های باکیفیت هستند بیشتر از سایر مطالب به اشتراک گذاشته می‌شوند و این نشان از قدرت بالای تصویر در دنیای مارکتینگ می‌باشد.

8. کلیدواژه‌ها را در تگ‌های آلت و توضیحات عکس بیاورید.

باید برای عکس‌ها و اینفوگرافی‌های خود تگ آلت یا متن جایگزین قرار دهید و از کلیدواژه‌های اصلی خود در این تگ‌ها استفاده کنید. این کار هم در نتایج گوگل تاثیر بسزایی دارد و هم باعث می‌شود تا افراد بتوانند محتوای مرتبط با تصاویر را حتی با جستجو در قسمت عکس‌ها نیز پیدا کنند.

جمع‌بندی

اگر در زمینه‌ی سئو مبتدی هستید و به دنبال آموزش سئو هستید حتما با سئوکار در ارتباط باشید. قبل از هر چیز باید خودتان دست به کار شوید موارد مهم و اساسی را یاد بگیرید و با اصول اولیه سئو شروع به کار کنید. این 8 تکنیک گفته شده می‌توانند آغاز راه اکتشاف و جستجوی شما در دنیای پررمز و راز سئو باشند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید