گفتگو با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد؛

آماده ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران هستیم

کدخبر: ۲۸۰۵۳۰
گروه بنگاه‌ها-زهرا مسافر: منطقه ویژه اقتصادی لامرد به علت نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و دسترسی به محورهای مواصلاتی، از ظرفیت سرمایه گذاری بالایی به منظور صادرات محصول برخوردار است.
 آماده ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران هستیم

به گزارش اقتصادنیوز؛ فریدون فدایی دولت مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد، با اعلام این مطلب به اقتصادنیوز گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد  با توجه به  ظرفیت های  موجود باید به کانون صنعت کشور تبدیل شود. وضعیت این منطقه از نظر استقرار صنایع پیش بینی شده در برنامه توسعه با توجه به مزیت‌های موجود برای ایجاد اشتغال پایدار بسیار مناسب است.

به گفته وی، به منظور رونق تولید برای افزایش تولید، برنامه‌هایی در این منطقه پیش بینی شده  که مستلزم حمایت‌های ویژه است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد به لزوم و ضرورت جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه تاکید کرد و افزود: یکی از ضرورت‌های رونق تولید، توسعه و افزایش صادرات است.

فدایی دولت با اشاره به اینکه ظرفیت موجود در منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای صنایع مختلف در نظر گرفته شده، گفت: جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی ضرورت دارد؛ زیرا در این منطقه ظرفیت لازم در حوزه‌های مختلف صنعتی نظیرصنایع پایین دست  فولاد،، سیمان ، منیزیم ، پتروشیمی، صنایع پایین دستی و همچنین صنایع آلومینیوم لحاظ شده است.

وی گفت: به ویژه اینکه  فاز نخست بزرگ‌ترین کارخانه آلومینیوم در جنوب کشور  به زودی با ظرفیت سالانه  300 هزار تن شمش در این منطقه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: سرمایه گذاران با توجه به خوراک بسیار با کیفیت شمش تولیدی آلومینیوم جنوب می‌توانند در حوزه‌های پایین‌دستی از جمله ایجاد کارخانه‌های نورد، ورق و لوله و پروفیل و صنایع وابسته سرمایه‌گذاری کنند؛ زیرا در این صورت علاوه بر عدم دغدغه  تامین شمش، از نظر دسترسی  به  آب، برق و گاز مشکلی ندارند و با شرایط بسیار مناسب و در کمترین زمان، زمین در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد ادامه داد: هم‌اکنون در منطقه ویژه اقتصادی لامرد گمرک فعال است و مقرر شده فرآیند واگذاری امکانات زیربنایی از جمله زمین، از سه ماه به یک ماه کاهش یابد تا فرد یا شرکتی که  قصد سرمایه‌گذاری دارد با اطمینان خاطر نسبت به این کار اقدام کنند.

فدایی دولت تصریح کرد: چنانچه سرمایه‌گذاری از طریق فاینانس خارجی تامین شود، تضامین آن از مسیر قانونی (بانک مرکزی) و سایر دستگاه‌های مسوول نظیر حوزه سرمایه‌گذاری خارجی اخذ خواهد شد.

به گفته وی، سرمایه‌گذاران داخلی نیز باید حداقل بخشی از سرمایه اولیه را داشته باشند تا بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند تا برای اعطای تسهیلات از منابع صندوق ارزی یا بانک‌ها به صورت ریالی هماهنگی‌های لازم برای آن‌ها صورت گیرد.

 مجری طرح های صنایع انرزی بر لامرد و پارسیان افزود: سایت انرژی بر پاسیان به عنوان طرح مکمل لامرد با فاصله مکانی  تقریبی حدود 50 کیلومتر  از پروژه های مهم و راهبردی است  و در واقع این سایت همان اسکله و بندر منطقه محسوب می‌شود که سرمایه‌گذاران می توانند تولیدات خود را به راحتی از طریق آن جابه‌جا و صادر کنند.

فدایی دولت در مورد میزان سرمایه‌گذاری لازم در منطقه  متبوعش گفت: براساس طرح جامع، سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در لامرد را دارند می‌توانند از 10 میلیاردتومان تا 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنند و ما هم متناسب با میزان سرمایه‌گذاری آنها آمادگی داریم که امکانات و خدمات موردنیاز را در اختیارشان قرار دهیم.

وی افزود: به سرمایه‌گذاران اطمینان می‌دهم که در سه حوزه خوراک (میعانات گازی، گاز شیرین ) برای پالایشگاه ها و واحدهای پتروشیمی و صنعتی هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، به گونه‌ای که سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی  و پنل‌های خورشیدی دارند از نظر تایید حوزه و وزارت نیرو برای انرژی خورشیدی با هیچ مانعی مواجه نخواهند شد و برق تولیدی آنها  حسب شیوه نامه های وزارت نیرو برای مصارف درون و برون  سایت خریداری می شود.

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد، در حوزه پالایشگاهی و صنعتی  نیز با وجود حوزه بالادستی  شانول و وراوی  و تابناک و پالایشگاه گاز پارسیان نگرانی وجود ندارد و  متقاضیان پالایشگاههای استحصال  و تولید  بنزین و گازوییل می توانند از  خوراک با کیفیت بالا  از  حوزه های نام برده شده  استفاده کنند.

فدایی دولت تصریح کرد: با توجه به تولید 300 هزار تن شمش آلومینیوم در منطقه لامرد، سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دست صنعت آلومینیوم ، از خوراک لازم و امکانات زیربنایی برخوردار شوند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با تاکید بر تبیین قابلیت های این منطقه  خبر داد: همایش‌های سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف چه در داخل  کشور و یا کشورهای مجاور برای معرفی منطقه به سرمایه‌گذاران   برگزار خواهد شد.

وی از پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصدی ساخت اسکله و بندر توسط قرارگاه خاتم الانبیا  در منطقه ویژه اقتصادی  پارسیان خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری این پروژه آماده بهره برداری شود.

فدایی دولت به وجود فرودگاه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز اشاره و تصریح کرد: فاصله سایت لامرد تا فرودگاه 3 کیلومتر است و این مجاورت  مشکل تردد را برای سرمایه‌گذاران مرتفع خواهد کرد و علاوه بر این فرودگاه بین المللی  خلیج فارس عسلویه نیز در  فاصله  حدود 40 کیلومتری این کانون صنعتی واقع است.

وی از بزرگ‌ترین طرح انتقال آب شیرین کن در منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز خبر داد و گفت: کلنگ این طرح زده شده و پیش‌بینی می شود تا دو سال آینده انتقال آب  شیرین به میزان تقریبی 15 میلیون متر مکعب به  صنایع مستقر در منطقه  انتقال یابد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد تاکید کرد: هم‌اکنون  حدود سه هزار نفر در منطقه لامرد مشغول به فعالیت هستند  که با تکمیل پروژه های در حال احداث این  آمار از رشد فزاینده ای برخوردار می شود و با توجه به قوانین و مقررات در خصوص جذب نیروهای متخصص بومی اولویت قایلیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید