رشد 50 درصدی سود خالص «حریل»

کدخبر: ۲۹۳۴۷۱
در حالی سود خالص شرکت ریل پرداز سیر با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال ۹۶ روبرو شده است که مدیرعامل شرکت نوید ورود حریل را به سیستم حمل و نقل مسافری را به سهامداران داد.
رشد 50 درصدی سود خالص «حریل»

به گزارش اقتصاد نیوز، مجمع عادی عمومی سالیانه شرکت ریل پرداز سیر روز سه شنبه با حضور ۶۳ درصدی سهامداران تشکیل شد. فرهنگ طلوعی مدیر عامل شرکت در ضمن ارائه گزارش عملکرد شرکت در سال گذشته به تشریح اهم فعالیت‌های صورت پذیرفته در سال ۹۷ پرداخت.

وی در مورد روند سودآوری رو به رشد شرکت که از تداوم قابل قبولی برخوردار است، گفت: در ابتدای سال ۹۷ ، سود هر سهم به میزان ۹۲ ریال پیش بینی شد که در نهایت با افزایش بهره وری، این رقم در پایان سال ۹۷ به رقم ۱۱۴ ریال افزایش یافت. طلوعی همچنین در مورد کیفیت سودآوری شرکت نیز بیان داشت: از آنجاکه ۱۰۰ درصد سود حاصل شده برای هر سهم شرکت نشات گرفته از سود عملیاتی است، می توانیم به سهامداران این اطمینان را بدهیم که این روند سودآوری برای سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

گفتنی است نگاهی به روند سودآوری شرکت ریل پرداز سیر نشان می‌دهد که سود هر سهم در سال ۹۴ برابر با ۱۹ ریال بوده که در سال ۹۷ به ۱۱۴ ریال رسیده است که نشان از تداوم روند سودآوری حریل دارد.

به گفته مدیرعامل، شرکت ریل پرداز سیر در سال گذشته قریب به ۳ میلیون تن کالا حمل کرده است که این موضوع سبب ایجاد یک هزار و ۳۶۱ میلیارد و ۱۶۲ میلیون ریال درآمد عملیاتی شد که رشد ۸۰ درصدی را نسبت به سال ۹۶ نشان می‌دهد.

شرکت ریل پرداز سیر در سال مالی منتهی به اسفند ۹۷ بالغ بر ۲۲۲ میلیارد و ۶۲۷ میلیون ریال سود خالص کسب کرد که درآمد هر سهم به میزان 1۱۴ ریال گزارش شد. در مجمع این شرکت هیات مدیریه پیشنهاد تقسیم سود 114 ریالی را به سهامداران داد و در نهایت باتوجه به موارد سرمایه گذاری و زمینه های توسعه ای شرکت برای سال ۹۸، سهامداران تقسیم 114ریالی سود را به تصویب رساندند.

 

افق‌های روشن پیش روی حریل

مدیرعامل شرکت مهم‌ترین چشم انداز شرکت ریل پرداز سیر در سال جاری را، تبدیل شدن به شرکتی بین‌المللی و پیشرو با برندی ممتاز و مورد اعتماد با ارائه خدمات لجستیکی هوشمند در بازارهای داخلی و بین‌المللی است بیان کرد. اما مهمترین استراتژی کلان شرکت ریل پرداز سیر ، افزایش ارزش بازار شرکت به منظور رشد حقوق صاحبان سهام بوده که این مهم با افزایش سودآوری و ارتقا بهره‌وری محقق خواهد شد.

البته مدیرعامل، فاکتور اصلی دستیابی به ارتقای بهره‌وری در شرکت را حذف زنجیره اضافی و کاهش بروکراسی های اداری دانست و گفت: هرچه حلقه های زنجیره خدمات شرکت کوتاه تر شود، بهره‌وری خدمات ارائه شده از سوی شرکت با رشد قابل قبولی روبرو خواهد شد.

طلوعی همچنین در مورد اهداف کلان شرکت در حوزه مشتری‌مداری بیان داشت: افزایش و حفظ سهم از بازار و ارزش آفرینی یکی از مهم‌ترین اهداف کلان شرکت در جهت تنوع مشتریان است. در حال حاضر مشتری اصلی حریل، ذوب آهن اصفهان است که البته شرکت برای کاهش ریسک اتکا به یک مشتری، در سال گذشته قرارداد بلندمدتی با فولاد خوزستان برای حمل ریلی مواد معدنی منعقد کرده است.

وی خبر خوشی را نیز برای سهامداران داشت و آن ورود حریل به دنیای حمل و نقل ریلی مسافر بود. طلوعی ضمن اعلام این خبر گفت: در حال برآورد و امکان سنجی میزان سودآور این وضوع هستیم که به محض تکمیل شدن یحث، موضوع از طریق کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

مروری بر عملکرد حریل در سال گذشته

مدیرعامل شرکت ریل پرداز سیر در خصوص عملکرد سال گذشته به بهره برداری از ۵۰ واگن ۶۸ تنی اشاره کرد وگفت: در سال گذشته علاوه بر بهره‌برداری از ۵۰ واگن، قرارداد خرید ۵۰ واگن دیگر برای سه ماهه دوم سال ۹۸ منعقد شده است.

گفتنی است از منظر شاخص تن کیلومتر بار حمل شدهُ شرکت ریل پرداز سیر در سال ۹۷، رتبه پنجم را در بین شرکت های ریلی کسب کرده است.و با این حساب حدود ۱۰ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

همچنین نسبت به سال ۹۶ حدودا ۵۹ درصد در شاخص تن کیلومتر رشد داشته که مهمترین دلایل آن افزایش تعداد واگن های در دسترس و همچنین افزایش بهره وری است.

در این باره مدیرعامل شرکت افزود: باتوجه به روند رو به رشد شرکت در سال ۹۸ و تعریف پروژه های استراتژیک، بهبود وضعیت عملیات و به ویژه اضافه شدن ناوگان جدید پیش بینی می شود شرکت ریل پرداز سیر موفق به کسب رکورد جدید در شاخص تن کیلومتر شود. گفتنی است واگن های شرکت ریل پرداز سیر از نوع لبه بلند ساخت کشور رومانی و ایران هستند که ظرفیت بارگیری برای واگن های ساخت رومانی و داخل به ترتیب ۵۵ و ۶۸ تن است.

این نوع واگن ها عمدتا برای حمل مواد معدنی استفاده می شوند. در حال حاضر سالیانه ۱۵۰ میلیون تن انواع محموله های معدنی در کشور جابه جا می شود که سهم صنعت ریلی در سال ۹۶ حدود ۳۰ میلیون تن بوده است.به این ترتیب محموله های معدنی با ۷۶ درصد بیشترین سهم حجم بار حمل شده ریلی را به خود اختصاص داده است.

در ادامه طلوعی به رشد بهره وری واگن ها در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از مهمترین دلایل رشد بهره وری واگن ها در سال ۹۷، افزایش مسافت های حمل که بطور مستقیم منجر به افزایش سرعت سیر می شود و همچنین تخصیص یهینه ناوگان در مسیرهای حمل و مدیریت گردش بهینه واگن ها در شبکه می توان اشاره کرد.

وی همچنین افزود: افزایش توان بارگریر و تخلیه در مبادی و مقاصد، آموزش و توسعه زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری نمایندگی ها از دیگر دلایل بهبود برهروری واگن های شرکت ریل پرداز سیر است.

راه اندازی اپلیکیشن اعلام نرخ بار ریلی، استقرار نرم افزار بهای تمام شده و بودجه، استقرار سیتسم فروش و قراردادهای نرم افزار ساینا سیستم، کسب عنوان برترین شرکت حمل و نقل لجستیکی همکار ذوب آهن اصفهان، تعمیرات اساسی ۴۷۳ دستگاه واگن ملکی در کارخانه اصفهان از مهمترین اقدامات انجام شده در شرکت ریل پرداز سیر برای سال ۹۷ است.

 

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید