حضور شرکت سرمایه گذاری پارسیان در نمایشگاه ایران کان مین

کدخبر: ۳۱۰۶۰۷
گروه بنگاه ها - شرکت سرمایه گذاری پارسیان به منظور تبادل اطلاعات با سایر صنعتگران، نمایش توانمندی ها در خصوص قطعات بومی سازی شده ، شناسایی ذائقه مشتری ، بررسی رقباء در نمایشگاه ایران کانمین حضور پیدا کرد.
حضور شرکت سرمایه گذاری پارسیان در نمایشگاه ایران کان مین

این نمایشگاه با محورهای تحریم ها و چالش های تولید ، محیط زیست و معدنکاری سبز فعالیت داشت که شرکت سرمایه گذاری پارسیان بواسطه اقداماتی که شرکت های زیر مجموعه در این عرصه داشتند به معرفی توانمندی های خود در نمایشگاه پرداخت.

همچنین با توجه به اینکه یکی از دغدغه های بزرگ تولید کنندگان منطقه سنگان تامین آب است با توجه به قرار گرفتن معادن سنگ آهن در منطقه خراسان، شرکت‌های تولیدکننده فولاد در این منطقه، همواره با چالش کمبود آب مواجه هستند. به همین منظور تا کنون پروژه‌های فراوانی برای صرفه جویی و بهینه مصرف کردن آب اجرا در این مجموعه اجرا شده است.

 

اجرای پروژه D-watering از جمله پروژه‌های موفق شرکت در زمینه کاهش مصرف آب بوده که با اجرای آن مصرف آب برای تولید کنسانتره از 850 لیتر به کمتر از 500 لیتر رسید.

همچنین برگشت آب از سد باطله، دیگر پروژه شرکت برای کاهش مصرف آب است که با اجرای آن روزانه 1 هزار مترمکعب آب از سد باطله به چرخه تولید بازمی‌گردد. پروژه‌های دیگری نیز به منظور کاهش مصرف آب در شرکت اپال پارسیان سنگان در دستور کار قرار دارد که در آینده به بهره برداری می‌رسد.

منطقه سنگان 20 میلیون تن مواد اولیه تولید محصولات فولادی را به سراسر کشور ارسال می‌کند. از آنجا که این 20 میلیون تن از راه جاده و ریل به دست مصرف کنندگان می‌رسد، یکی از ضرورت های این منطقه توسعه جاده‌ها و خطوط ریلی برای سهولت در فرآیند حمل و نقل محصول است.

در این راستا مشارکت در سرمایه گذاری و  400 میلیارد تومان سرمایه گذاری به منظور چهار بانده شدن جاده سنگان – تربت حیدریه، از جمله اقدامات شرکت اپال پارسیان سنگان برای حل مشکل حمل و نقل است.

فاصله و دوری از مناطق صنعتی دیگر چالشی است که کارخانه‌های منطقه سنگان با آن مواجه‌اند. در این مورد نیز ضمن کمک به شرکت‌های دانش بنیان به منظور سرمایه گذاری، در تلاش برای سرعت بخشیدن به روند صنعتی شدن منطقه سنگان هستند.

از ابتدای تاسیس این شرکت، بومی سازی و مهندسی معکوس یکی از راهبردهای اصلی این شرکت است. در حال حاضر نزدیک به 3 هزار قطعه از ریز تجهیزات کارخانه کنسانتره و گندله مهندسی معکوس شده و این به معنای جلوگیری از خروج 5 میلیون یورو ارز از کشور است.

تشکیل کمیته بومی سازی در شرکت، دعوت از شرکت‌های دانش بنیان و همکاری با آن‌ها، مهم ترین اقدامات شرکت در مقابله با تحریم‌های اقتصادی است.

در سال 1394 به منظور مدیریت و توسعه کارخانه های کنسانتره و گندله به ظرفیت 5 میلیون تن با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، راه اندازی شد.

هدف از سرمایه گذاری در این بخش از سوی مدیران این شرکت ، هدایت بخشی از نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید، تقویت اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال پایدار و همچنین تکمیل و ایجاد توازن در زنجیره فولاد عنوان شده است.

در حال حاضر ظرفیت کارخانه‌های شرکت به ترتیب 2 میلیون و 600 هزار تن، 5 میلیون تن و 2 میلیون و 400 هزار تن است که البته کارخانه سوم هنوز به بهره برداری نرسیده است.

 

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید