آخرین و بروزترین راهکار برای سرمایه گذاران

اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۰ چگونه است؟

کدخبر: ۳۲۲۹۸۲
برای کسانی که به دنبال به دست آوردن اطلاعات کاملی برای گرفتن ویزای سرمایه گذاری استرالیا و نهایتا مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری هستند، در ادامه اطلاعاتی که شامل آخرین آپدیت‌های این نوع ویزای استرالیا در سال ۲۰۲۰ است برای سرمایه گذاران به منظور ارزیابی دقیق‌تر نسبت به این موضع آمده است.
اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۰ چگونه است؟

انواع ویزای بیزنسی استرالیا

ویزاهای بیزنسی استرالیا به ویزای سرمایه گذاری در استرالیا و ویزاهای کارآفرینی استرالیا تقسیم بندی می‌‌شوند. ویزا­ی کارآفرینی استرالیا ویزایی است که باید بیزنسی دراسترالیا داشته باشند، به این معنی که افراد بعد از ورود به استرالیا توسط آن ویزا می­‌توانند بیزنس خود را راه اندازی کنند و نهایتا اقامت استرالیا دریافت کنند.

ویزای سرمایه گذاری استرالیا خود بر سه نوع است:

۱. ویزای یک و نیم میلیون دلاری که باید چهار سال پول خود را در استرالیا بگذارند و بعد پس بگیرند تا بتوانند اقامت دائم را بگیرند.

۲. ویزای پنج میلیون دلاری که آن هم چهار سال باید پول خود را سرمایه گذاری کنند.

۳. ویزای پانزده میلیون دلاری که باید یک سال باید پول خود را سرمایه گذاری کنند و بعد پس بگیرند، تا بتوانند اقامت دائم رو به دست بیاورند. در ادامه هر کدام با جزئیات بیشتر معرفی شده است.

یک نوع ویزا هم برای آن­هایی که گردش مالی بالا و  بیزنس‌‌های بزرگی دارند موجود است که این افراد می­‌توانند اقامت دائم را از همان اول به دست بیاورند.

رایج‌ترین ویزای استرالیا

۹۵ درصد افرادی که اقدام می­‌کنند برای ویزای سرمایه گذاری استرالیا، با ویزای کارآفرینی (ویزای ۱۸۸A استرالیا) که همان ویزایی است که باید بیزنسی در ایران داشته باشند و زمانی که به استرالیا می­‌روند بیزنسی را راه اندازی کنند، کارهای خود را انجام می­‌دهند. این ویزا ۴ ساله است.

شرایط لازم برای دریافت ویزای کارآفرینی استرالیا

برای دریافت اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری به طور کلی باید یک بیزنسی داشته باشید که دو سال از عمر آن گذشته باشد. اگر بیزنس شما شرکت باشد باید ۳۰ درصد سهام در آن داشته باشید ویا می­‌تواند پروانه فعالیت، مطب، یا سایر بیزنس‌ها باشد.

باید حداقل ۶۵ امتیاز لازم را در سیستم امتیاز شماری ویزا سرمایه گذری داشته باشید، حداقل ۸۰۰ هزار دارایی داشته باشید که این دارایی را در واقع با دلار ۳۰۰۰ تومان می­‌سنجند. یعنی خود فرد یا همسرش  حدود ۵/۲ تا ۳ میلیارد تومان سرمایه (املاک، سرمایه، حساب بانکی و این جور موارد) داشته باشد. باید بیزنس آنها هم فروش بالای یک میلیارد تومان در سال را حداقل به مدت دو سال داشته باشد. تا بتوانند شرایط اولیه را برای دریافت ویزای کارآفرینی داشته باشند.

مدت زمان دریافت اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری

در گذشته سرعت دریافت ویزای بیزنسی خیلی بهتر از الان بود، متأسفانه سرعت دریافت ویزا مقداری کاهش یافته، حالا ممکن است در مدت یک سال و سه ماه بتوانند این ویزا را بگیرند اما بهترین کاری که می‌توانند انجام دهند این است که حدود ۵/۱ تا  ۲ سال از زمانی که استارت کار را می‌­زنند، برای خود برنامه ریزی کنند که برای این ویزا در صف انتظار باشند.

آیا انتقال پول قبل از ورود به استرالیا لازم است؟

قبل از اینکه شما بخواهید به استرالیا بیایید نیازی نیست که پولی را به استرالیا انتقال دهید و بعد از ورود به استرالیا زمانی که خواستید بیزنس خود را راه اندازی کنید. آن موقع  می‌­توانید انتقال پول را آغاز کنید.

مقدار پول لازم برای انتقال به استرالیا

مقدار پول لازم برای انتقال بستگی به هدف شما دارد که کدام شهر باشد مثلاً اگر هدف شهر ملبورن باشد ۲۰۰ هزار دلار باید انتقال دهید. خود شهر سیدنی ۵۰۰ هزار دلار اما شهرهای دیگر فرق دارند، کنبرا ۲۰۰ هزار دلار، شهرهای اطراف کوینزلند ۲۰۰ هزار دلار است و… ولی حداقل ۲۰۰ هزار دلار استرالیا لازم است.

شروع کارهای بیزنسی در استرالیا قبل از صدور ویزا

شما  مادامی که در صف گرفتن ویزا هستید نمی­‌توانید کاری انجام دهید و باید صبر کنید بعد از صادر شدن ویزا ثبت شرکت در استرالیا انجام دهید و کارهای بیزنسی خود را استارت بزنید.

باز کردن حساب بانکی قبل از صدور ویزا

تا زمانی که ویزای شما صادر نشده، شما نمی‌­توانید حساب بانکی باز کنید ولی بعد از صدور ویزا بدون اینکه بخواهید فعلاً به استرالیا بروید از ایران به صورت آنلاین می­‌توانید برای باز کردن حساب بانکی اقدام کنید.

 یادگیری یک تخصص یا کار قبل از رفتن به استرالیا

این موضوع یک چیز شخصی است و یک مبحث بسیار باز و گسترده و نمی­‌شود در چند جمله و به صورت خیلی بسته روی آن صحبت کرد. در کل بستگی به خود فرد دارد. برای مثال شما بعد از ورود به استرالیا بخواهید بیزنس خود را شروع کنید اما می‌بینید که مشکلاتی دارد و شرایطش خوب نیست و تصمیم می‌­گیرید که بیزنس خود را تغییر دهید یا حتی قصد کار کردن برای یک نفر دیگر را برای درآمد زایی داشته باشید. بدون شک در اینجا داشتن بعضی از تخصص‌ها می‌تواند خیلی به شما کمک کند تا سریع­تر کار بگیرید.

مدت زمان اقامت با ویزای بیزنسی در استرالیا

مدت اعتبار ویزای بیزنسی ۴ سال و ۳ ماه است و شما از زمان صدور ویزا به مدت ۴ سال و ۳ ماه فرصت دارید که ویزای خود برای راه اندازی بیزنس و یا اقامت استرالیا استفاده کنید.

توصیه نهایی آقای هماپور وکیل رسمی سرمایه گذاری در استرالیا

توصیه وی این است که انجام کارها به صورت گام به گام باشد. یعنی الان که در ایران هستید به فکر  تمام جزئیات انجام بیزنس در استرالیا نباشید و شما فقط بدانید که چالش‌هایی را در پیش رو دارید و برای این چالش‌ها هم راهکارهایی وجود دارد و نباید خیلی خود را درگیر وسواس و ایجاد ترس کرد.

اگر شرایط دریافت اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری را دارید تصمیم بگیرید و اگر تصمیم گرفتید اقدام کنید و خیلی خود را درگیر این جزئیات که در استرالیا دقیقاً در کدام محله، چه بیزنسی با چه شرایطی ایجاد کنم نکنید. چون واقعاً به شما کمکی نخواهد کرد. چرا که شما وقتی یک هفته در استرالیا زندگی کنید به اندازه یک سال پرس و جو در ایران به شما کمک خواهد کرد.

توصیه دوم من این است که ویزا را معادل با مهاجرت کردن نگیرید و ویزا را معادل بگیرید با یک آپشن بیشتر در شرایط زندگی چرا که شما برای ویزای بیزنسی برای یک خانواده ۴ نفره نهایتاً ۲۰۰ میلیون تومان هزینه می­‌کنید و در نهایت یک ویزا دارید که می‌توانید ۴ سال با آن به استرالیا رفت و آمد آزاد داشته باشید. حق کار دارید و اگر بچه دارید آنها می‌­توانند به رایگان در استرالیا به مدرسه بروند.

راه‌های ارتباط حضوری و یا تماس تلفنی با آقای هماپور

آقای هماپور وکیل رسمی مهاجرت به استرالیا در شرکت ویزاپیک، مستقر در دفتر ملبورن است و متخصصان ویزای سرمایه گذاری شرکت در تهران نیز آماده مشاوره و راهنمایی عزیزان هستند و عملا ویزاپیک جزء معدود شرکت­‌هایی است  که در هر دو کشور کاملاً فعال و پاسخگوی کلاینت‌ها است.

علاقه مندان بهتر است ابتدا وارد کانال بیزنسی تلگرام این مجموعه شوند و اطلاعات درون کانال که به صورت رایگان ارائه شده را ملاحظه و بعد در صورت تمایل، تماس بگیرند

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری می‌توانند به سایت ویزاپیک به آدرس www.visapick.com مراجعه کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید