چگونه از پیامک در کمپین تبلیغاتی استفاده کنیم؟

کدخبر: ۳۲۹۶۹۵
آیا می‌دانید در سال ۲۰۱۸، بیش از ۲۰ میلیون پیامک در هر دقیقه ارسال شده است؟ بسیاری از افراد فعال در حوزه بازاریابی این آمار را شگفت انگیز می‌دانند چرا که هیچ کانال بازاریابی (آنلاین) نتوانسته تا این حد نفوذ داشته باشد و در زندگی روزمره مردم تاثیرگذار باشد.
چگونه از پیامک در کمپین تبلیغاتی استفاده کنیم؟

پس اگر شما مدیر بازاریابی دیجیتال یا تدوینگر برنامه آن باشید، نباید از اس ام اس غافل شوید. بازاریابی پیامکی روشی است برای دستیابی ارزان و در لحظه به مشتریانی که شاید در خانه در حال استراحت یا پشت میز کارشان باشند.

اگر صاحب کسب و کار هستید یا بازاریابی دیجیتال را انجام می‌دهید، بدان معنی است که شما باید بدون توجه به صنعت خود، از پیام کوتاه استفاده کنید تا به مخاطب مورد نظر خود برسید. عموما بازاریابی پیامکی از طریق امکانات متنوع در پنل پیامک قابل انجام است، لذا پیش از بررسی کمپین، ابتدا باید یک ماژول اس ام اس مارکتینگ فراهم کنید.

بنابراین در اینجا ۷ نکته سریع برای کمک به شما در تنظیم یک کمپین عالی بازاریابی پیامکی را معرفی می‌کنیم:

۱. چگونه یک کمپین بازاریابی پیامکی فوق العاده طراحی کنیم؟

ابتدا باید تعریف درستی از اهداف مد نظر در اس ام اس مارکتینگ را شناسایی کنیم. هنگام راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی پیامکی، تصمیم گیری در مورد اهداف خود مهم است.

آیا سعی در افزایش فروش دارید؟ می‌خواهید بازدید برای وب سایت ایجاد کنید؟ مردم را تشویق ‌کنید تا اینستاگرام شما را فالو کنند؟ از مردم می‌خواهید برای یک نسخه آزمایشی محصول ثبت نام کنند؟ یا اپلیکیشن شما را دانلود کنند؟

صرف نظر از تعداد اهداف شما، مهم است که در هر کمپین فقط روی یک هدف متمرکز شوید. مشتریان و مخاطبان خود را اشتباه نگیرید و مایوس نکنید. تمرکز خود را حفظ کنید تا تلاش‌های شما را آسان کرده و نتایج شما را بهبود بخشد. برای تدوین هدف، حتماً اهداف SMART را تعیین کنید. این اهداف کمپین شما را متمرکز و قابل دستیابی می‌کند.

SMART مخفف Specific، Measurable، Acheavable، Relevant و Time-bound است. وقتی این کار را کردید، شانس بسیار بالاتری برای تحقق اهداف خود خواهید داشت.

۲. آیا برای ارسال پیامک به مشتریان باید از آن‌ها اجازه گرفت؟

این یکی از بزرگترین اصول بازاریابی پیام کوتاه است. هنگامی‌که نوبت به ارسال پیامک متنی می‌رسد، باید مجوز افراد را داشته باشید.

اگر این کار را نکنید، قانون را می‌شکنید!ساده است. برای اینکار می‌توانید در اپلیکیشن یا سایت خود از وب سرویس پیامک بهره بگیرید و در یک فرم ساده ثبت‌نام، شماره موبایل مشتری را دریافت کنید. ساده ترین روش این است که افراد متن یا عددی را با شماره پیامک شما اس ام اس بزنند. حتماً به آنها بگویید که چرا ثبت نام می‌کنند.

اگر کسب و کار شما دارای موقعیت مکانی فیزیکی مثل کافه یا کلینیک درمانی است، دعوت Opt-in (مثلا عدد ۳ را به ۳۰۰۰۲۰۲۰ بفرستید) خود را در یک قسمت پر رفت و آمد و در دید مشتریان نشان دهید. پشت مانیتور صندوق بهترین مکان برای این کار است.

اگر از قبل یک لیست ایمیل دارید، آنها را دعوت کنید تا به لیست پیام کوتاه شما بپیوندند ... برای پیشنهادهای ویژه.

اگر آنلاین هستید، این پیشنهاد را در کانالهای رسانه‌های اجتماعی خود قرار دهید.

۳. قانون Less is more!

اکنون که مجوز افراد برای ارسال متن به آنها را دارید، وقت آن است که در مورد استراتژی بازاریابی پیام کوتاه خود فکر کنید. ارسال پیام‌های مختلف هر روز می‌تواند وسوسه ‌انگیز باشد! اکنون ارتباط مستقیمی‌ با مخاطبان علاقه‌مند برقرار کرده‌اید.

اما این اشتباه است! شما نباید صندوق پیام افراد را با متن‌های خود پر کنید. به یاد داشته باشید که در مورد بازاریابی پیامکی، هرچه کمتر، بهتر است یا Less is more!.

این قانون نیست و برای هر بیزنسی متفاوت است. من شرکت‌هایی را می‌شناسم که هر روز به مردم پیامک می‌دهند. یا برخی دیگر فقط هفته‌ای یکبار پیامک می‌زنند! به عنوان یک مارکتر، باید بفهمید چه چیزی برای شما بهتر است، اما باز به یاد داشته باشید که "هر چه کمتر، بهتر!"

متن و زمان‌بندی ارسال پیام، اصلی‌ترین پارامترها هستند، پس وسواس داشته باشید تا درست عمل کنید اما این توجه نباید مانع سرعت و چابکی اقدامات بازاریابی شما باشد. با رعایت این اصول دیگر اس ام اس مارکتینگ شما آزاردهنده نیست.

وقتی اولین پیام خود را ارسال می‌کنید، توصیه می‌شود به افرادی که در لیست شما ثبت نام کرده اند یادآوری کنید و به آنها بگویید که چه قدر دل شما برای دیدن مجدد آن‌ها تنگ شده است!

مدیانا

۴. زمان‌بندی در ارسال و دریافت پیامک بسیار مهم است

برای یک کمپین بازاریابی پیامکی عالی، زمان بندی بسیار مهم است. به یاد داشته باشید، هدف شما افزایش تعامل است. شما افرادی را می‌خواهید که روی لینک‌های شما کلیک کنند، فیلم‌های شما را تماشا ‌کنند، سؤال ‌کنند، مقاله بخوانند و از فروشگاه شما بازدید ‌کنند.

تمام این تعاملات منجر به افزایش فروش می‌شود.

بنابراین مطمئناً شما می‌خواهید فقط در زمان مناسب افراد مناسب را هدف بگیرید.

پس، در مورد بازار هدف و برنامه روزانه آنها فکر کنید. چه زمانی آنها به احتمال زیاد در معرض تلفن‌هایشان قرار می‌گیرند؟ چه زمانی تلفن خود را بررسی می‌کنند و پیام شما را می‌بینند و ...

به عنوان مثال، ساعت ۶ عصر "پیشنهاد صبحانه" را ارسال نمی‌کنید و 10 دقیقه قبل از بسته شدن فروشگاه شما در مورد تخفیف ویژه بلیط به مردم پیام نمی‌دهید!

بهترین زمان ارسال پیامک چه ساعتی است؟

بهترین زمان، معمولاً در ساعات کاری معمولی از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر است. در این مدت، افراد تلفن‌های خود را غالبا بررسی می‌کنند و می‌توانند پیام شما را ببینند.

البته، اگر شما یک رستوران شبانه را مدیریت می‌کنید، ممکن است تا ساعت ۸ بعد از ظهر شروع به ارسال پیامک به افراد نکنید!

به یاد داشته باشید، مخاطب بیزنس شما ممکن است متفاوت باشد!

شما می‌توانید با استفاده از پنل پیامک مدیانا، پیام‌های خود را زمان‌بندی کنید تا بدون دغدغه و نیروی انسانی با خیال راحت به مشتریان خود پیام به موقع ارسال کنید.

۵. زمان‌ را محدود کنید.

هنگامی‌که فروش خود را شروع می‌کنید، باید دلایلی را برای مردم ارائه دهید تا به پیشنهاد شما توجه کرده و اکشن مطلوب مثل کلیک یا خرید داشته باشند لذا باید آن پیام را فوری و محدود جلوه کنید. ساده ترین راه این است که مهلت یا محدودیتی را در پیام خود تعیین کنید.

این کار با گفتن مواردی مانند "امروز به پایان می‌رسد" یا "فقط ۱۰۰ مورد موجود است" می‌تواند انجام شود. شما حتی می‌توانید پیغام پیگیری ارسال کنید و به مردم بگویید چه تعداد باقی مانده است! برای کدهای تخفیف زمان محدودکننده پیشنهاد دهید.

هرمدلی که پیام خود را می‌نویسید، همیشه صفحه فرود یا وب سایت خود را در پیام وارد کنید و فراموش نکنید که به افراد یادآوری کنید! شما نمی‌خواهید مشتریان شما را با یک رقیب اشتباه بگیرند!

هدف شما ایجاد فوریت است تا مردم اقدام فوری کنند. این میزان نرخ تبدیل شما را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

۶. کمی ‌طنز و محاوره در پیام بازاریابی داشته باشید.

هنگامی ‌که بازاریابی پیامکی را شروع می‌کنید، به یاد داشته باشید که پیام کوتاه، شخصی و غیر رسمی ‌است. پیام‌های خود را بیش از حد سفت و سخت نکنید و از ادبیات دستوری و رسمی ‌پرهیز کنید. پیام‌ها باید سرگرم کننده باشند!

یکی از راه‌های عالی برای تحقق این امر این است که محتوا را سرگرم کننده و تعاملی کنید. این ایده بیشتر برای نمایش آزمون‌ها، بازی‌ها و نظرسنجی‌ها است. طوری به مشتری پیام دهید که وقتی نوبت به چک کردن پیامک می‌رسد، با احساس خوشی و راحتی، به آن توجه کند و لینک داخل آن را کلیک کند.

۷. بازاریابی پیامکی را مدام تحلیل کنید.

مهم نیست که کدام دسته از فعالیتهای بازاریابی دیجیتال را اجرا می‌کنید، یکی از بزرگترین کارهایی که باید انجام دهید تجزیه و تحلیل نتایج است. وقتی نوبت به بازاریابی دیجیتال می‌رسد، ما داده‌ها را داریم، اما خیلی از شرکت‌ها آن را بررسی نمی‌کنند، آن را درک نمی‌کنند یا از آن استفاده نمی‌کنند!

به نرخ تعامل خود توجه کنید. نرخ کلیک خود را تجزیه و تحلیل کنید.

به یاد داشته باشید که مخاطبان خود را تقسیم کنید تا پیام مناسب را برای افراد مناسب در زمان مناسب بفرستید.

انجام این کارها به شما اطمینان می‌دهد که کمپین‌های بازاریابی SMS خوبی ایجاد می‌کنید که به شما پول می‌دهند.

اما، اینجا متوقف نشوید. اکنون که این 7 نکته عالی در زمینه بازاریابی پیامکی را خوانده‌اید، کمپین خود را برنامه ریزی و اجرا کنید!

یکی از امکاناتی که شرکت مدیانا به عنوان تخصصی‌ترین ارایه‌دهنده خدمات پیامکی فراهم کرده است، امکانات تجزیه و تحلیل پیامک و موفقیت ارسال آن است. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت www.medianasms.com ثبت‌نام کرده و از امکانات فوق‌العاده این شرکت بهره ببرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید