عوامل موثر بر قیمت سکه در امروز

تلاش قیمت سکه طلا برای فاصله گرفتن از کف

کدخبر: ۱۵۴۳۰۷
امروز قیمت سکه طلا با افزایش رو شد. قیمت هر سکه طلا طرح قدیم با افزایش 8 هزار تومانی رو به رو شد. هر چند نوساناتی را هم تجربه کرد. رشد قیمت سکه تمام در حالی اتفاق افتاد که قیمت نیم سکه تغییر چندانی نداشت. رشد قیمت دلار و ورود آن به کانال 3700 تومان که از اواخر کار بازار ارز در دیروز آغاز شده و امروز به نوعی تثبیت شد در کنار رشد اندک اونس طلا، عامل حمایت از قیمت سکه شد.
تلاش قیمت سکه طلا برای فاصله گرفتن از کف

 روز گذشته با افت شاخص دلار و افزایش تقاضای محافظه‌کارانه اونس طلا رشد اندکی داشت. این درحالی است که چشم‌انداز افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه دسامبر طلا را زیر سطح 1220 دلاری حفظ کرد و افت بیشتر اونس طلا را محتمل کرده است. در بازار ارز نیز با حمایت عوامل بنیادین مقاومت سطح 3700 تومانی شکسته شد.

همچنان با چشم‌انداز افزایش عرضه توسط صرافی بانک‌ها، انتظار می‌رود حرکت دلار در کانال 3700 تومانی با احتیاط باشد. در هفته‌های اخیر با وجود ریزش 100 دلاری اونس طلا، اما رشد اندک نرخ دلار و تمایل معامله‌گران سکه به کاهش نوسانات، حمایت کف یک میلیون و 100هزار تومانی از سکه را تقویت کرد. اما با روند کنونی به نظر می رسد که رشد آهسته و آرام قیمت سکه در روزهای آینده ادامه داشته باشد. مگر آنکه تغییرات محسوسی در قیمت اونس جهانی طلا به وجود بیاید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید