دو تکنیک بازارساز برای خروج دلار از کانال 4100 تومان

افزایش قیمت دلار در شرایط توقف معاملات

کدخبر: ۱۵۶۶۲۳
روز یکشنبه بازار ارز یک روز ملتهب را پشت سر گذاشت. تا آنجا که بعد از عبور قیمت دلار از مرز 4100 تومان، در حالی که معامله ای انجام نمی شد، قیمت تا 4130 تومان هم بالا رفت. با این حال در بعد از ظهر و با اوج گیری قیمت ها عرضه دلار در سطح انبوه و خرد موجب شد تا بازار از التهاب خارج شود. اما دلار همچنان بالاتر از 4000 تومان باقی ماند.
افزایش قیمت دلار در شرایط توقف معاملات

به گزارش اقتصادنیوز ، روز گذشته رشد نرخ حواله درهم، بالا بودن ارزش دلار در منطقه سلیمانیه عراق و کاهش حجم ارز نقدی موجود در بازار به نفع رشد ارزش شاخص ارزی کار کردند. با این همه، تاکتیک‌های جدید بازارساز در نهایت منجر به بازگشت فضای عادی به بازار و کاهش هیجانات افزایشی شد. عرضه ارز با دو حجم عمده و خرد و نزدیک‌تر کردن قیمت صرافی‌های بانکی به بازار، روش‌های جدیدی بودند که در مدیریت نوسان روز هیجانی یکشنبه اثرگذار شدند تا دلار از سقف 4130 تومان در صرافی ها و 4095 تومان در کف پایین بیاید.

در روزی که بازارساز قیمت عرضه ارز را به نرخ‌های بازار نزدیک‌تر کرد، بهای دلار در مقطعی بدون معامله تا آستانه کانال 4 هزار و 100 تومان بالا رفت، ولی به سرعت مسیر خود را تغییر داد. روز یکشنبه، دلار با پایین آمدن از سقف روزانه 4 هزار و 95 تومانی در نهایت با قیمت 4 هزار و 75 تومان به کار خود پایان داد که 38 تومان بیشتر از روز شنبه بود. به گفته فعالان، رشد نرخ حواله درهم، بالا بودن ارزش دلار در منطقه سلیمانیه عراق و کاهش حجم ارز نقدی موجود در بازار در مقطعی از روز از جمله عوامل زمینه ساز رشد قیمت بودند. با این حال، تاکتیک‌های جدید بازارساز در نهایت منجر به بازگشت فضای عادی به بازار و کاهش هیجانات افزایشی شد. عرضه ارز با دو حجم عمده و خرد و نزدیک‌تر کردن قیمت صرافی‌های بانکی به بازار، روش‌های جدیدی بودند که در مدیریت نوسان در روزی هیجانی اثرگذار شدند. در این شرایط، در کنار روش‌های یاد شده، کارشناسان به بازارساز دو تاکتیک جدید دیگر را پیشنهاد می‌دهند. اولین تاکتیک، تمرکز و تاکید بیشتر روی نرخ حواله‌هاست و دومین، قرار دادن نوسان بازار نقدی در دامنه بازتر. روز یکشنبه در بازار سکه نیز قیمت‌ها همسو با رشد قیمت دلار افزایشی شدند. به این ترتیب، سکه تمام بهار آزادی از کانال یک میلیون و 160 هزار تومان عبور کرد و با 10 هزار تومان افزایش به قیمت یک‌میلیون و 166 هزار تومان رسید. فلز گرانبهای داخلی در اولین روز هفته نیز تحت‌تاثیر رشد بهای دلار یک کانال قیمتی بالا رفته و از سطح یک میلیون و 150 هزار تومان عبور کرده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید