نوسان قیمت دلار در 6 ماه اول سال 98 چقدر بود؟

کدخبر: ۳۱۰۶۹۲
اقتصادنیوز: با وجود افزایش بیش از ۵۰ درصدی میانگین نرخ دلار در ۶ ماه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷، اما در مجموع بهای دلار در ماه‌های اخیر روندی کاهشی داشته به طوری که هر چه از اردیبهشت ماه دور می‌شویم قیمت دلار نیز کاهش بیشتری یافته است.
نوسان قیمت دلار در 6 ماه اول سال 98 چقدر بود؟

به گزارش اقتصادنیوز، در ماه‌های اخیر روند قیمت‌ها در بازار ارز، کاهشی بوده به طوری که قیمت دلار نسبت به نقطه اوج خود در اردیبهشت امسال بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است.

بخش عمده موفقیت در کنترل نرخ ارز در ماه‌های اخیر ناشی از وقوع تحولات مثبت در سیاست خارجی و مدیریت بازار پولی و بانکی توسط دولت و بانک مرکزی بوده که باعث شده نرخ دلار از کانال‌های ۱۴ و ۱۵ هزار تومانی در اردیبهشت امسال، به کانال ۱۱ هزار تومانی در آبان ماه عقب‌نشینی کند.

اما بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد که میانگین نرخ دلار در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال روند کاهشی داشته است.

بر اساس آمار بانک مرکزی از وضعیت ارز در بازار آزاد شهر تهران، متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا در بازار آزاد شهر تهران در نیمه نخست سال ۱۳۹۸ معادل ۱۲۸ هزار و ۹۰۷ تومان بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰.۲ درصد رشد داشته است.

میانگین نرخ یورو نیز در نیمه نخست امسال ۱۴۵ هزار و ۸۸۹ ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ حدود ۴۴.۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

افت ۴.۲ درصدی نرخ دلار در شهریور

در شهریورماه ۱۳۹۸ متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا در بازار آزاد شهر تهران ۱۱۳ هزار و ۹۱۷ ریال بود که در مقایسه با مرداد ماه ۴.۲ درصد و نسبت به مدت مشابه پارسال ۹.۸ درصد کاهش داشته است.

حداقل و حداکثر نرخ فروش یک دلار آمریکا در شهریورماه به ترتیب ۱۰۹ هزار و ۸۰۰ و ۱۱۶ هزار و ۴۰۰ ریال بوده است.

بالاترین نرخ ثبت شده دلار در نیمه نخست امسال مربوط به اردیبهشت ماه و کمترین نرخ نیز برای شهریور ثبت شده است.

 میانگین نرخ دلار در فروردین امسال ۱۳۵ هزار و ۵۲۶ ریال، اردیبهشت ماه ۱۴۵ هزار و ۹۰ ریال، خرداد ۱۳۴ هزار و ۲۷۶ ریال، تیرماه ۱۲۶ هزار و ۴۸۵ ریال، مردادماه ۱۱۸ هزار و ۹۶۴ ریال و شهریورماه ۱۱۳ هزار و ۹۱۷ ریال بوده است.

نوسان نرخ یورو

در شهریورماه ۱۳۹۸ متوسط قیمت فروش یک یورو در بازار آزاد شهر تهران ۱۲۶ هزار و ۳۹۸ ریال بوده که نسبت به مردادماه ۵.۸ درصد و نسبت به شهریور پارسال ۱۴.۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

حداقل و حداکثر نرخ فروش یک یورو در شهریورماه به ترتیب ۱۲۳ هزار و ۶۳۳ ریال و ۱۳۰ هزار و ۳۴۰ ریال است.

بیشترین نرخ یورو مربوط به اردیبهشت ماه با رقم ۱۶۴ هزار و ۱۷۲ ریال و کمترین به شهریورماه با نرخ ۱۲۶ هزار و ۳۹۸ ریال بوده است.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید