قیمت دلار، سکه طلا، امروز 10 اردیبهشت 97 + جدول

کدخبر: ۲۱۰۹۶۴
اقتصاد نیوز : در این صفحه قیمت ارز و دلار دوشنبه مورخ 10 اردیبهشت 97 را مشاهده می کنید. برای دریافت اطلاعات قیمت ارز و دلار و سکه با ما همراه باشید. جدول مهمترین قیمت ها نیز برای مشاهده وضعیت بازار در یک نگاه مهیا شده است.
قیمت دلار، سکه طلا، امروز 10 اردیبهشت 97 + جدول

قیمت دلار، یورو، پوند و ارز امروز را از اقتصادنیوز دنبال کنید

پیش روش 13 تن سکه!

مطابق با آمار مسئولین بانک مرکزی، در طرح پیش فروش سکه پس از یکسان سازی نرخ ارز حدود یک میلیون و 800 هزار سکه با سررسید کمتر از سه ماهه فروخته شده است. ضرب و انتشار این تعداد سکه نیازمند ذوب کردن 13.1 تن از ذخایر طلای بانک مرکزی است. بانک مرکزی در ازای این میزان طلا توانسته است در حدود 2.8 هزار میلیارد تومان نقدینگی معادل 0.2 درصد از کل نقدینگی را جذب نماید. بنابراین، طرح پیش فروش سکه کارکرد مورد انتظار برای جذب نقدینگی را نداشت و در برخی مواقع منجر به التهاب بازار نیز شد.

قیمت دلار قیمت سکه نرخ ارز قیمت نفت دوشنبه 10 اردیبهشت

شرایط دریافت ارز دانشجویی؟

دولت متعهد است معادل ریالی پرداخت شده توسط مردم به سفارتخانه ها، ارز به قیمت مصوب در اختیار آنها قرار دهد و وزارت امور خارجه موظف شده تا با همکاری بانک مرکزی و سفارت خانه های خارجی موانع موجود در این زمینه را به سرعت برطرف کند.

ایسنا: دولت متعهد است معادل ریالی پرداخت شده توسط مردم به سفارتخانه ها، ارز به قیمت مصوب در اختیار آنها قرار دهد و وزارت امور خارجه موظف شده تا با همکاری بانک مرکزی و سفارت خانه های خارجی موانع موجود در این زمینه را به سرعت برطرف کند.

معاون اول رییس جمهور گفت: سیاست‌های جدید ارزی در مقطع کنونی و در راستای تخصیص منابع ارزی به نیازهای اصلی کشور تنظیم شده است و این به معنای فراموش شدن انتظارات و نیازهای واقعی و ضروری ارزی جامعه نیست.

اسحاق جهانگیری صبح دیروز (یکشنبه) و در ادامه سلسله جلسات ستاد اقتصادی ساماندهی امور ارزی، ضرورت تامین نیاز ارزی دانشجویانی که برا ی تحصیل به خارج از کشور رفته اند را یادآور شد و گفت: بانک مرکزی با همکاری وزارت امور خارجه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همه دانشجویانی که برای تحصیلات تکمیلی با هزینه شخصی به کشورهای دیگر رفته اند طبق ضوابط تدوین شده ارز پرداخت خواهد کرد تا زندگی این دسته از شهروندان ایرانی مختل نشود. البته این دسته از دانشجویان باید ظرف مدت حداکثر 6 ماه دانشگاه محل تحصیلشان از نظر اعتبار علمی به تائید وزارت علوم برسد.

کمبود ارز یا تقاضای مازاد؟

دنیای اقتصاد: در روزهای اخیر مسافران مشکلات زیادی را برای تهیه ارز مورد نیاز خود تجربه کرده‌اند؛ با اینکه بانک مرکزی بین ۵۰۰ تا هزار یورو را برای هر مسافر در نظر گرفته است، عده زیادی از افراد عنوان می‌کنند که برای مسافرت خود به کشورهای خارجی به ارز بیشتری نیاز دارند. گروهی نیز ترجیح می‌دهند، ارز کشوری را تهیه کنند که قصد سفر به آن را دارند. به‌عنوان مثال، یکی از این افراد عنوان می‌کرد به راحتی موفق به تهیه حواله سهمیه‌ای یورو مورد نیاز سفر خود شده است، ولی او برای سفر به ترکیه نیاز به لیر نیز داشت. به گفته او، با مدارک مورد نیاز برای تهیه ارز مسافری به بانک ملی مراجعه کرد و بدون مشکل خاصی حواله‌ای برای دریافت ۵۰۰ یورو دریافت کرد. پیش از پرواز، در شعبه ارزی بانک ملی فرودگاه با دادن این حواله، اسکناس یورو تحویل داده می‌شود. متقاضیان عنوان کرده‌اند که مسوولان تاکید کرده‌اند که این حواله تنها پس از عبور از مبادی خروجی(gate) نقد خواهد شد. در واقع، این امکان وجود ندارد که فرد اسکناس سهمیه‌ای را تحویل بگیرد و آن را بدون خروج از کشور به داخل بازگرداند. به نظر می‌رسد این امکان فراهم شده است تا از ورود تقاضای کاذب برای تهیه ارز مسافری جلوگیری شود.

برخی مسافران همچنان عنوان می‌کنند که به ارز بیشتری برای سفر نیاز دارند و ناچارند در نهایت به بازار آزاد مراجعه کنند. در این میان، یکی از متقاضیان عنوان کرد، روز گذشته برای تهیه لیر ترکیه به بازار آزاد مراجعه کرد. او فضای بازار را به شدت امنیتی توصیف کرد و گفت، حتی برخی بازیگران رسمی به آنها اجازه ورود به داخل صرافی را نمی‌دادند. عده زیادی هم روی تابلوی خود درج کرده بودند که تا اطلاع ثانوی خرید و فروش ارز ندارند. گروهی هم زمانی که از آنها درخواست ارز می‌شد، با تعجب پاسخ می‌دادند که برای تهیه ارز باید به بانک‌ها مراجعه کنید. در این میان، برخی متقاضیان در نهایت ناچار می‌شوند که در خیابان از دلالان ارز را در شرایط خاصی تهیه کنند. در شرایطی که نیروهای امنیتی در بازار حضور دارند، زمزمه‌ها در بازار آزاد از سوی دلالان شنیده می‌شود که پیشنهادهای خرید و فروش دلار و سایر ارزها را می‌دهند. یکی از افرادی که موفق به تهیه ارز از دلالان شده بود، عنوان می‌کرد که با یک دلال به کوچه پس‌کوچه‌های خیابان فردوسی رفته و با احتیاط زیادی ارز مورد نیاز خود را تهیه کرده است. به گفته او، این دلال با استفاده از دستگاه پوز سیار مبلغ ریالی را دریافت کرده است و ارز مورد نیازش را به‌صورت نقد تحویل داده است. با این حال، با نگرانی سعی می‌کند که از صرافی‌ها راجع به اصالت اسکناس تهیه شده بپرسد، ولی حتی یکی از بازیگران رسمی عنوان می‌کند،» اگر ارز خود را نشان ما بدهی به دردسر خواهیم افتاد». آنچه مسلم است، مردم عادی در شرایط فعلی برای تهیه ارز به‌صورت مجاز با مشکلاتی مواجهند. در این میان، اگر کسی نیز با اسکناس تقلبی به کشورهای خارجی مراجعه کند، با مشکلات قانونی زیادی مواجه خواهد شد. باید دید در روزهای آینده تغییراتی در روند توزیع ارز مسافرتی صورت خواهد گرفت یا شیوه فعلی با اصلاحات جزئی موفق به پاسخگویی به نیازهای افراد خواهد بود. روز گذشته، در آخرین اخبار، به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به موضوع ارز اشاره کرد و گفت: «درباره موضوع ارز باید بگویم که مدل جدیدی بسته شده است که البته دولت نیز قبول دارد که این مدل که در شرایط خاص بسته شده نواقصی دارد و در همین خصوص با معاون اول رئیس‌جمهوری صحبت کردم و با دستور دکتر جهانگیری به رئیس‌کل بانک مرکزی مقرر شد در جلسه‌ای با حضور معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی و معاون بانک مرکزی این مساله مورد بررسی قرار گیرد. رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عنوان کرد، «این جلسه برگزار شد و براساس تصمیمی که در این جلسه اتخاذ شده است مقرر شد تمام ارز مسافرتی از طریق دفاتر مسافرتی تأمین شود.»

قیمت دلار قیمت یورو
قیمت درهم امارات قیمت اونس طلا
قیمت سکه امامی قیمت نیم سکه
قیمت گرم طلا 18 قیمت گرم طلا 24
قیمت سکه بهار آزادی قیمت سکه امامی
قیمت سکه گرمی قیمت مثقال طلا
قیمت نفت اوپک قیمت نفت برنت
قیمت خودروهای داخلی قیمت خودروهای خارجی
قیمت موبایل قیمت ارزهای دیجیتال
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید