با افزایش تقاضا، قیمت طلا بالا رفت

کدخبر: ۲۴۳۷۲۹
اقتصادنیوز: هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۱۹۰.۶۵ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۱.۲ درصد سقوط کرده بود که بزرگترین کاهش یک روزه از اواسط اوت بود و تا مرز ۱۱۸۳.۱۹ دلار که پایین‌ترین قیمت در بیش از یک هفته اخیر بود، عقبگرد پیدا کرده بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۱۹۴.۴۰ دلار رسید.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA، طلا از تقاضا برای خرید ارزان و همچنین موقعیت خود به عنوان دارایی مطمئن به دلیل نگرانی‌ها نسبت به ریزش گسترده بازارهای سهام، حمایت یافته است.

بازارهای سهام آسیا روز سه‌شنبه در واکنش به جدیدترین تصمیمات پولی چین به پایین‌ترین رکورد خود در ۱۷ ماه گذشته سقوط کردند.

دلار نیز به دلیل نگرانی‌ها نسبت به بازده بالاتر اوراق خزانه آمریکا، جنگ بین چین و آمریکا و آشفتگی سیاسی در اروپا، در برابر ین ژاپن کاهش یافت.

قیمت طلا در یک ماه و نیم گذشته حدود ۳۴ دلار نوسان داشته که به گفته برخی از تحلیلگران نشان‌دهنده مقاومت این فلز در برابر کاهش بیشتر قیمت است. نگرانی‌ها نسبت به آسیب دیدن اقتصادهای بازارهای نوظهور از بالارفتن نرخ‌های بهره آمریکا، تقاضا برای طلا به عنوان دارایی مطمئن را تقویت کرده است.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، بررسی الگوهای فنی نشان می‌دهد هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به بهبود ضعیف خود در پایین سطح ۱۱۹۳ دلار خاتمه دهد و حمایت در محدود ۱۱۸۴ دلار را امتحان کند.

براساس گزارش رویترز، قیمت طلا در شش ماه گذشته روند کاهشی را تجربه کرده است و بحبوحه تشدید تنش‌های تجاری و دورنمای بالاتر رفتن نرخ‌های بهره آمریکا، از بالاترین رکورد امسال که در آوریل به ثبت رسانده بود، بیش از ۱۳ درصد سقوط کرده است. با وجود این‌که طلا عموما یک دارایی مطمئن به شمار می‌رود اما ماه‌ها جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن، باعث شده سرمایه‌گذاران با این اعتقاد که آمریکا در این جنگ زیان کمتری خواهد دید، دلار خریداری کنند

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۴.۴۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۸۱۹.۱۵ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۱۰۷۶ دلار معامله شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید