نظرسنجی رویترز: جنگ تجاری ارزش یوآن چین را کاهش خواهد داد

کدخبر: ۳۰۱۷۷۹
اقتصادنیوز: تازه ترین نظرسنجی رویترز از استراتژیست های اقتصادی نشان می دهد تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین در نهایت موجب کاهش بیشتر ارزش یوان خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سایت طلا؛ استراتژیست های بین المللی بر این باورند که مقام های چینی اجازه خواهند داد تا ارزش یوان در برابر دلار آمریکا بیش از پیش کاهش یابد تا با تبعات منفی ناشی از جنگ تجاری با واشنگتن مقابله کنند.

جنگ تجاری با آمریکا موجب کاهش رشد اقتصادی چین طی ماه های اخیر شده است. بانک مرکزی چین در واکنش به تعرفه های آمریکا علیه 30 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی ارزش یوان در برابر دلار را به پایین ترین سطح در 11 سال و نیم اخیر رسانده است.

در نظرسنجی اخیر رویترز، حدود 60 استراتژیست اقتصادی اعلام کرده اند که طی شش ماه آینده ارزش هر دلار آمریکا به 7.19 یوان چین خواهد رسید که این رقم 0.5 درصد کمتر از نرخ برابری یوان در برابر دلار در روز چهارشنبه است.

این برای سومین ماه متوالی است که کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند که ارزش یوان در برابر دلار طی ماه های آینده کاهش خواهد یافت.

بیش از دو سوم تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی اعلام کرده اند که چین با جنگ تجاری آمریکا از طریق کاهش بیشتر ارزش یوان مبارزه خواهد کرد.

گرچه کاهش ارزش یوان از یک طرف به نفع قدرت رقابت شرکتهای چینی برای صادرات کالاها و خدمات است ولی از سوی دیگر این اقدام به ضرر مالیات واردات اعمال شده از سوی آمریکا خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید