شوک دلار در حمله به تاسیسات نفتی عربستان

کدخبر: ۳۰۳۵۰۵
اقتصادنیوز؛ ارزهای کشورهای صادرکننده نفت پس از حمله به تاسیسات نفتی با افزایش محسوس قیمت مواجه شدند.
شوک دلار در حمله به تاسیسات نفتی عربستان

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، قیمت نفت در پی حمله پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان تا ۱۵ درصد نیز افزایش پیدا کرد که این بزرگ ترین جهش روزانه قیمت این محصول در طول ۳۰ سال اخیر محسوب می شود. افزایش شدید قیمت نفت دیگر بازارها نظیر بازار بورس و ارز را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است و با افزایش تقاضا برای ارزهای نفتی، بازار دستخوش تغییرات جدیدی شده است.

کایویوکه سوزوکی، مدیر معاملات ارزی در بانک " سوسیه جنرال" فرانسه گفت: در مقایسه با تحرکات بزرگ اخیر در قیمت نفت، بازار ارز و اوراق قرضه نسبتا با آرامش بیشتری به کار خود ادامه می دهد چرا که سرمایه‌گذاران هنوز در حال برآورد پیامدهای ریسک های فعلی هستند.

در معاملات روز سه‌شنبه بازارهای ارز، کرون نروژ در برابر یورو یک درصد تقویت شد و هر یورو به ۹.۸۵۶۵ کرون عقب نشست. ارزش پول دیگر صادرکننده بزرگ نفت اروپا یعنی روسیه نیز صعودی بود تا جایی که روبل به بالاترین سطح خود در طول ۷ هفته اخیر در برابر یورو رسید. از سوی دیگر اما ارزهای امن نظیر فرانک سوئیس و ین ژاپن کاملا در موضع دفاعی قرار گرفتند.

دلار آمریکا از دیگر برندگان بزرگ امروز بود: هر یورو با ۰.۶ درصد کاهش به ۱.۱۰۰۴ دلار و هر فرانک با ۰.۳ درصد کاهش به ۱.۰۰۸۳ دلار کاهش یافتند. دیگر ارز مهم اروپایی یعنی پوند نیز در برابر دلار نزولی بود و تا ۱.۲۴۱۱ دلار عقب نشست.

یوکیو ایشیزوکی، استراتژیست ارشد موسسه " دایوا سکیوریتیز" گفت: پاسخ بازار ارز به تنش های خاورمیانه هنوز مشخص نیست. هر چند ین در شرایط فعلی میل به افزایش دارد اما تقاضا برای خرید دلار نیز رو به افزایش است.

در برابر دیگر ارزها، هر دلار امریکا به ازای ۱.۴۶۲۱ دلار استرالیا، ۱.۳۲۵۱ دلار کانادا، ۱.۳۷۶۴ دلار سنگاپور، ۱۰۸.۱۷۳۳ ین ژاپن و ۷.۰۸۸۸ یوان چین مبادله شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید