تحلیل‌ها درباره آینده قیمت طلا؛ 1600 دلار یا 1400 دلار؟

کدخبر: ۳۰۴۹۴۲
اقتصادنیوز: در حالی که تحلیلگران بین المللی بر این باورند که هدف بعدی اونس جهانی طلا 1600 دلار خواهد بود گروه دیگری از تحلیلگران نسبت به کاهش قیمت طلا به کمتر از 1400 دلار هشدار می دهند.
تحلیل‌ها درباره آینده قیمت طلا؛  1600 دلار یا 1400 دلار؟

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ تحلیلگرانی که مطمئن هستند تنش های تجاری آمریکا و چین، ضعف رشد اقتصادی جهان و سیاست های انبساطی پولی فدرال رزرو آمریکا موجب ادامه روند صعودی قیمت طلا خواهد شد، پیش بینی می کنند که هدف بعدی اونس طلا 1600 دلار خواهد بود.

اظهارات تند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران، چین تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت طلا در بازارهای بین المللی داشته است.

یک تحلیلگر ارشد کیتکو در این باره گفت: لحن تند رئیس جمهور آمریکا علیه ایران و چین موجب کاهش شاخص سهام آمریکا، شاخص ارزش دلار و قیمت نفت خام شد. در مقابل اظهارات ترامپ موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا شده است.

موسسه سرمایه گذاری تی دی اس و اسکاتیا بانک نیز پیش بینی کرده اند که سطح مهم بعدی برای طلا قیمت 1600 دلار خواهد بود.

1234

بارت ملک تحلیلگر برجسته موسسه تی دی اس گفت: قیمت طلا پس از یک وقفه کوتاه، مجددا روند صعودی را آغاز خواهد کرد. گرچه انتظار داریم بازار طلا مدتی را در حال تثبیت به سر ببرد ولی روند صعودی قیمتها تا 1600 دلار ادامه خواهد داشت. کاهش رشد اقتصادی اروپا و چین در نهایت فدرال رزرو آمریکا را مجبور خواهد کرد تا سیاست های انبساطی پولی پایداری را اتخاذ کند.

نظرسنجی CME FedWatch نشان می دهد که احتمال کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره آمریکا در نشست اکتبر فدرال رزرو به 64.1 درصد رسیده است.

از سوی دیگر موسسه کاپیتال اکونومیکس بر این باور است که ناامید کننده بودن واردات هند و چین در ماه آگوست موجب خواهد شد تا طی ماه های آینده فشار زیادی بر قیمت طلا وارد شود.

یک تحلیلگر ارشد کاپیتال اکونومیکس در این باره نوشت: واردات طلای چین و هند در ماه آگوست نیز کاملا ضعیف و مایوس کننده بوده است. با توجه به کاهش رشد اقتصادی چین و افزایش ارزش پول ملی هند و چین، بعید به نظر می رسد که تقاضای طلا در این دو کشور به این زودی افزایش یابد.

واردات طلای چین در ماه آگوست نسبت به سال قبل 40 درصد کاهش داشته است.

به نظر می رسد افزایش قیمت جهانی و کاهش رشد اقتصادی چین مهمترین عوامل افت شدید واردات طلای این کشور بوده است. افزایش ارزش یوان در برابر دلار نیز عامل مهمی در کاهش واردات طلا به شمار می رود.

واردات طلای هند نیز با افت 73 درصدی در ماه آگوست روبرو شده است. موسسه کاپیتال اکونومیکس پیش بینی کرده است که در صورت ادامه این روند، قیمت جهانی طلا احتمالا تا پایان سال آینده به کمتر از 1350 دلار کاهش خواهد یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید