پیش بینی بانک مشهور فرانسوی درباره قیمت طلا​

کدخبر: ۳۰۷۵۷۰
اقتصادنیوز: بانک بی ان پی پاریباس فرانسه پیش بینی می کند که قیمت جهانی طلا تحت تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا همچنان صعودی خواهد بود.
پیش بینی بانک مشهور فرانسوی درباره قیمت طلا​

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ بانک بی ان پی فرانسه در تازه ترین تحلیل خود نوشت: گرچه فدرال رزرو آمریکا دوست ندارد به این واقعیت اذعان کند که سیاست های انبساطی پولی را طی ماه های آینده نیز در پیش خواهد گرفت ولی این یک واقعیت روشن است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

تحلیلگران بانک فرانسوی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا تا شش ماه نخست 2020 میلادی نرخ بهره را کاهش خواهد داد. گرچه ممکن است فدرال رزرو در نشست اکتبر نرخ بهره را کاهش ندهد ولی این احتمال وجود دارد که تا ژوئن سال آینده حداقل 3 بار دیگر نرخ بهره آمریکا کاهش یابد.

این بدان معناست که نرخ بهره آمریکا تا ژوئن 2020 میلادی به 1.25 درصد خواهد رسید. کاهش نرخ بهره به معنای آن است که نرخ بهره واقعی اوراق قرضه آمریکا منفی خواهد شد و این مساله سرمایه گذاران زیادی را به بازار طلا روانه خواهد کرد.

به نظر می رسد تقویت ارزش دلار آمریکا در کوتاه مدت بزرگترین مانع برای ادامه مسیر صعودی قیمت جهانی طلا خواهد بود.

از سوی دیگر تنش های تجاری بین آمریکا و چین نیز عامل مهمی است که می تواند موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شود.

به اعتقاد تحلیلگران بین المللی، اختلافات تجاری چین و آمریکا در کوتاه مدت قابل حل و فصل نخواهد بود.

به اعتقاد تحلیلگران بانک بی ان پی، افزایش فشارهای تورمی در سطح جهان نیز عامل مهم دیگری برای افزایش تقاضا و قیمت طلا خواهد بود.

این بانک فرانسوی پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا در سه ماه نخست 2020 میلادی به 1600 دلار خواهد رسید و میانگین قیمت طلا سال آینده به 1560 دلار می رسد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید