بازی برد-برد ویروس کرونا برای قیمت طلا

کدخبر: ۳۳۲۰۲۱
اقتصادنیوز: شیوع جهانی ویروس کرونا چه متوقف شود و چه افزایش یابد، هر دوی این موارد ،خبری خوب برای طلا محسوب می شود.
بازی برد-برد ویروس کرونا برای قیمت طلا

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛  شیوع جهانی ویروس کرونا چه متوقف شود و چه افزایش یابد، هر دوی این موارد، خبری خوب برای طلا محسوب می شود.

به گزارش  ای‌تی‌اف ترندز، آینده طلا همچنان درخشان است. معامله گران این فلز زرد همچنان احساسات خود را مبنی بر تداوم روند صعودی طلا ابراز داشته و دلیل چنین استدلالی را پیشروی نرخ طلا در معاملات آتی آن طی روزهای اخیر در مقایسه با هفت سال گذشته و با توجه به تشدید هراس ها از شیوع ویروس کرونا می دانند.

با این حال، سرمایه گذاران اخبار متنوعی دریافت می کنند. شواهد اولیه حاکی از آن است که شیوع کرونا ویروس بیشتر و بیشتر شده و هنوز به اوج خود نرسیده است. جروم آدامز، یک جراح آمریکایی در برنامه ای تلویزیونی در این باره گفت:‌ راحتا باید گفت این هفته، سخت ترین و غم انگیزترین هفته زندگی آمریکایی ها بود. اکنون،‌ لحظه ای است که در ۱۱ سپتامبر حس کردیم، اتفاقی که متعلق به یک منطقه نیست.

با این حال، همه چیز تیره و تاریک نیست. خبرهای مثبت نیز وجود دارد. در نیویورک‌سیتی، نشانه هایی وجود دارد که حاکی از روند کاهشی ابتلا به کروناست و در اسپانیا نیز نرخ مرگ و میر کاهش یافته است. در هر صورت، تمامی این وضعیت همه و همه خبرهای خوب برای طلاست.

جیم وایکوف، تحلیلگر ارشد کیتکونیوز تصریح کرد: این اخبار تا حدودی دلگرم کننده است و به نظر می رسد یک سناریوی طلایی برای طلا به شمار می آید چرا که احتمالا سرمایه گذاران با اطمینان بیشتری برای خرید این فلز قدم برمی‌دارند، در حالی که همچنان می دانند روزهای سختی را پیش رو دارند از جمله یک تورم مشکل‌ساز.

با توجه به اقدامات دولت فدرال برای کمک به اقتصاد، به نظر می رسد ممکن است سود حاصل از (افزایش قیمت) طلا از بین برود. برخی از کارشناسان بازار پیش بینی می کنند که اقتصاد ایالات متحده در ماه های آینده آزمایش خواهد شد.

یک تحلیلگر ارشد بازار نیز معتقد است: محرک های پولی و مالی زمینه خوبی را برای طلا فراهم می کنند اما به دلیل فشار روانی وارده بر بازار طی ماه های آینده و ورود اقتصاد آمریکا به مناطق ناامن،  تقاضا برای سرمایه امن افزایش می یابد. یک نکته کلیدی در این زمینه این است که ایا طلا می تواند سطح ۱۷۰۰ دلار در هر اونس را بشکند یا خیر؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید