قیمت جهانی طلا همچنان متاثر از کرونا

کدخبر: ۳۳۲۰۱۹
اقتصادنیوز: با افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا که ریسک پذیری در بازار را بالا برد، قیمت طلا در بازارهای جهانی با 3.84 دلار افزایش به 1651 دلار رسید اما با افزایش ارزش دلار در برابر رقبایش به میزان 0.2 درصد، افزایش قیمت طلا محدود شد
قیمت جهانی طلا همچنان متاثر از کرونا

به گزارش اقتصادنیوز،  به نقل از رویترز؛ با افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا که ریسک پذیری در بازار را بالا برد، قیمت طلا در معاملات امروز بالا رفت، اما در عین حال، سرمایه گذاران در انتظار نشست سیاست گذاری فدرال رزرو هستند تا سرنخ هایی در مورد اقدامات محرکی این بانک دریابند.

هر اونس طلا با 3.84 دلار افزایش 1651 دلار معامله شد. این فلز گران بها به 1671.40 دلار در هر اونس نیز رسیده بود که بالاترین رقم از 10 مارس به شمار می‌رود.

شیائو فو، تحلیلگر بانک ملی چین گفت: «طلا نسبتا ثبات دارد، بازار تقریبا بی صبرانه در انتظار نتایج نشست اوپک پلاس است. از طرفی، نمی‌توانیم بگویم که شیوع در اروپا و آمریکا کم شده یا پایان یافته است؛ هنوز بلاتکلیفی در این زمینه وجود دارد.»

«مردم همچنین در انتظار نتیجه نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو هستند تا ببینند که دور بعدی محرک ها وجود خواهد داشت یا نه؛ ما در زمان به شدت بی ثبات قرار داریم و ممکن است برخی سیاست‌های شگفت آوری اعلام شود.»

بازارهای سهام اروپایی شاهد دو روز افزایش ارزش بودند، زیرا مرگ و میر ناشی از کرونا در برخی از بخش‌های این قاره افزایش یافته است.

مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازارهای سی ام سی گفت: «به علت سیاست‌های انبساطی و تلاش‌های پولی محرکی توسط بانک‌های مرکزی در جهان، در میان مدت تا بلند مدت، روند قیمت طلا افزایشی است.»     

     

باتوجه به افزایش ارزش دلار در برابر رقبایش به میزان 0.2 درصد، افزایش قیمت طلا محدود شده است. 

شهر ووهان چین برای اولین بار در طی 76 روز گذشته امروز به شهروندان اجازه خروج صادر کرده است. این در حالی است که نگرانی ها از موج دوم شیوع ویروس در صورت کاهش زودهنگام محدودیت ها همچنان به قوت خود باقی است.

کاخ سفید امیدوار است کنگره حجم برنامه حمایت از کسب و کارهای کوچک آسیب دیده از کرونا را تا پایان هفته تقریبا 2 برابر کند، زیرا برخی از بزرگترین بانک های آمریکا هنوز اقدام چندانی را برای کمک به کسب و کارها انجام نداده اند و بانک های دیگر نیز هنوز قادر به دسترسی به این برنامه حمایتی نیستند.

بر اساس گزارش رویترز، بانکهای مرکزی و دولتهای جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی کرونا، اقدامات محرک مالی و پولی بی سابقه ای را اعمال کرده اند و در آخرین تحولات، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، وضعیت اضطراری اعلام و یک بسته محرک یک تریلیون دلاری را به منظور تعدیل اثرات اقتصادی این اپیدمی رونمایی کرد. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید