عضویت ۵۷ میلیون ایرانی در بخش تعاون

کدخبر: ۳۴۰۸۰۲
اقتصادنیوز: رییس اتاق تعاون ایران در دیدار با سرپرست وزارت صمت در خصوص توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش تعاون توضیح داد و گفت: با احتساب سهام عدالت، ۵۷ میلیون ایرانی در بخش تعاون عضو هستند.
عضویت ۵۷ میلیون ایرانی در بخش تعاون

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از ایبنا؛ بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران، در این مراسم بیان داشت: ما در ۳۱ استان اتاق تعاون داشته و ۵۸ اتحادیه سراسری داریم و در کشور ۵۰ شرکت تعاونی فراستانی داریم که ۱۸ میلیون نفر عضو تعاونی‌ها هستند.

رییس اتاق تعاون بیان کرد: تعاونی‌ها منجر به اشتغال یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر شده‌اند و با احتساب شرکت‌های تعاونی سهام عدالت ۵۷ میلیون نفر معادل دو سوم مردم کشور عضو تعاونی‌ها هستند.

عبداللهی گفت: مردم تصور می‌کنند که بخش تعاونی بیشتر در بخش مصرفی و مسکن فعال است در صورتی که ۷۰ درصد بخش کشاورزی در دست تعاونی‌ها است و ۶۰ درصد بار و حمل و نقل کشور از طریق شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود.

وی افزود: بخش تعاون تاکنون دو میلیون و ۲۰۰ واحد مسکونی ساخته و تحویل داده است و بخش تعاون در بخش صنعت و معدن نیز فعال است. این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز ۹۴ شرکت تعاونی دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها تا پایان برنامه پنجم توسعه باید ۲۵ درصد اقتصاد کشور در دست تعاونی‌ها باشد که این هدف میسر نشد چرا که بیشتر کشور در دست دولت است و قوانین و مقرراتی که برای توسعه تعاونی‌ها است به درستی اجرا نشده است.

رییس اتاق تعاون ایران در دیدار با سرپرست وزارت صمت، گفت: در بخش‌های مختلف بالغ بر ۶٠ درصد حمل و نقل کشور نیز در اختیار تعاونی‌ها است و در صنایع فولاد، پتروشیمی و سایر بخش‌های معدنی نیز تعاونی‌ها فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های قانونی کشور برای پیشبرد اهداف در نظر گرفته شده و باید از ظرفیت‌های بخش تعاون کشور استفاده شود. به گفته عبدالهی، تعاون بهترین قالب برای حضور مردم در اقتصاد است و باید به این بخش کمک کرد.

عظیمی، دبیرکل اتاق تعاون نیز در این دیدار گفت: ۴٠٠ هزار میلیارد تومان حجم پرتفوی سهام عدالت هستند که بخش عمده ای از سهام عدالت در تعاونی‌های استانی مستقر هستند. وی با انتقاد از حجم بالای بخشنامه‌ها افزود: اتاق تعاون در حوزه شورای پول و اعتبار تاکنون برای جلب آرای اعضا، نقش آفرینی کرده است؛ این در حالی است که در برخی بخش‌ها از جمله شورای اقتصاد و سایر بخشها توانسته ایم نقش آفرینی کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید