اکونومیک تایمز مطرح کرد؛ آیا اوپک‌پلاس در زورآزمایی باکرونا برنده می‌شود؟

کدخبر: ۳۴۵۲۶۳
اقتصادنیوز: پس از افزایش دخایر نفت در آمریکا و به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، قیمت نفت در روز پنج شنبه کاهش پیدا کرد.
اکونومیک تایمز مطرح کرد؛ آیا اوپک‌پلاس در زورآزمایی باکرونا برنده می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از اکونومیک تایمز، با افزایش ذخایر نفت آمریکا، قیمت نفت به زیر 40 دلار در هر بشکه سقوط کرد. یکی دیگر از عوامل این کاهش قیمت، افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا است چرا که باعث نگرانی در مورد بهبود تقاضا در بازار شده است.

ذخایر نفت آمریکا به 1.5 میلیون بشکه افزایش یافته است. این خبر باعث کاهش قیمت نفت در روز چهارشنبه شد. معیار جهانی نیز در روز چهارشنبه 5.4 درصد سقوط کرد. اما روند کاهش قیمت نفت در روز پنج شنبه نیز ادامه داشته است. قیمت نفت خام برنت با 0.5 درصد کاهش به 40.12 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز 1.3 درصد کاهش یافت و به قیمت 37.52 دلار در هر بشکه معامله شد.

بازار نفت و سهام به دلیل افزایش همه گیری کرونا تحت فشار قرار گرفته اند. تعداد موارد ابتلا در آمریکا به شدت رو به افزایش است. استرالیا نیز از بیشترین افزایش روزانه ابتلا به ویروس در دو ماه اخیر خبر داد. صندوق بین المللی پول در روزگذشته اعلام کرد رکود اقتصادی جهانی عمیق تر از پیش بینی های قبلی خواهد بود. علیرغم تلاش گروه اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید نفت در جهت افزایش قیمت، شیوع مجدد ویروس کرونا بر روی تقاضای نفت اثر منفی خواهد گذاشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید