جهش صعودی قیمت طلا

کدخبر: ۳۴۷۸۶۱
اقتصادنیوز: طلا طی روز های گذشته دچار افت و خیز بسیار شده و قیمت های زیادی را به خود دیده است اما بالاخره طلا در حال نزدیک شدن به لحظات تاریخی خود می باشد و قصد دارد تا سطوح جدیدی را فطح کند.
جهش صعودی قیمت طلا

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ ماه های زیادی است که کارشناسان بازار طلا و تحلیلگران انتظار رسیدن طلا به قیمت 1800 دلار را می کشند. هم اکنون قیمت طلا در نزدیک ترین جایگاه خود نسبت به 1800 دلار قرار دارد. در حال نوشتن این متن هر انس طلای جهانی 1996 دلار قیمت دارد که نسبت به چند سال گذشته در بالا ترین میزان خود است.

Screen-Shot-2017-03-06-at-1.28.19-PM

با افزایش آمار مبتلایان به بیماری ناشی از ویروس کرونا یعنی کووید-19 قیمت طلا شروع به رشد دوباره کرده و طی دو هفته بیش از 50 دلار افزایش یافت و باعث شد تا طلا رکورد های چند ساله بزند. پایین آمدن ارزش دلار، نگرانی از تورم و سیاست های پولی فدرال رزرو دیگر دلایل مهم افزایش قیمت طلا هستند.

بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که قیمت طلا تا اواخر سال آینده میلادی همچنان به افزایش خود ادامه داده و به 2000 دلار خواهد رسید. شکستن سطح 1800 دلار توسط طلا می تواند را را برای تحقق این پیش بینی هموار کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید