تامین مالی بخش خصوصی از بورس کلید خورد

کدخبر: ۳۵۰۲۴۰
اقتصادنیوز: اتاق بازرگانی ایران اعلام کرده که درگاه تامین مالی از طریق بازار سرمایه آغاز به کار کرده است.
تامین مالی بخش خصوصی از بورس کلید خورد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، پس از امضای توافق نامه مشترکی که میان اتاق بازرگانی ایران و سازمان بورس منعقد شده بود، حالا اتاق بازرگانی از راه اندازی فاز نخست درگاه تامین مالی از طریق بازار سرمایه خبر داده است.

به گزارش ایسنا، در جریان این توافق مشترک اعلام شده بود که ورود شرکت‌های خصوصی به بورس باید از طریق ایجاد یک پنجره واحد فراهم شود و اتاق بازرگانی ایران نیز مسئول این امر خواهد بود.

با گذشت چند هفته از امضای این توافق، اتاق بازرگانی اعلام کرده که شرکت‌های متقاضی می‌توانند از امروز( ۲۸ تیر) با ورود به وبسایت، فاز نخست ثبت نام خود که همان ورود اطلاعات شرکت خواهد بود را انجام دهند.

در گام دوم، اطلاعات شرکت‌ها بررسی شده و بر اساس اولویت بندی، فاز دوم ثبت نام آغاز خواهد شد. بر اساس اعلام حسین سلاح ورزی، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، اقدام لازم برای طراحی و پیاده‌سازی درگاه واحد و نظارت بر آن با هدف پوشش کامل مسیر تأمین مالی از محل بازارهای سرمایه در یک سامانه واحد بر عهده اتاق ایران است. درواقع این درگاه مسیر ارتباطی برای ارزیابی، اقدام و پایش تأمین مالی شخصیت‌های حقوقی بخش خصوصی از محل بازارهای سرمایه و بدهی کشور با تمرکز بر بازارهای زیر نظارت شرکت بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس است.

بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تامین مالی طرح‌های نیمه تمام دولتی از طیق بخش خصوصی و در چارچوب ساختار بازار سرمایه یکی از اصلی‌ترین هدف‌هایی است که در ورود بخش خصوصی به بازار سرمایه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید