پیش بینی بورس امروز/ تاخت و تاز ارز در بازار بورس

کدخبر: ۳۵۱۱۱۰
اقتصادنتیوز:همزمان با عرضه اولیه امروز، دادوستدها در بازار امروز متاثر از قیمت دلار است. این در حالی است که قیمت طلا در بازارهای جهانی با رکوردشکنی دوباره دنبال شد.
پیش بینی بورس امروز/ تاخت و تاز ارز در بازار بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای بورس،  افت قابل توجه قیمت دلار در بازار آزاد مهم‌ترین عامل افت شاخص کل در روز گذشته بود. احتمال ادامه دار بودن کاهش قیمت ارز باعث شد عده‌ای ترجیح دهند تثبیت قیمت دلار و یورو در بازار آزاد، اندکی عقب نشینی کنند. اما این تنها دلیل افت شاخص نبود. نزدیک شدن به قله 2 میلیون واحد، ادامه فروش حقوقی‌ها در برخی نمادها، برگزاری مجامع سالیانه و تصمیمات شرکت‌ها درباره تقسیم سود یا افزایش سرمایه، توقف برخی نمادهای لیدر بازار و همچنین عرضه اولیه شرکت تولید نیروی برق آبادان از دیگر عواملی بودند که شاخص کل را در معاملات روز گذشته به عقب بردند.

با این حال همچنان ارز قدرت بیشتری در جهت دهی به بازارها دارد و بر همین اساس در 24 ساعت گذشته تحلیل‌های متفاوتی از صحبت‌های مسئولان درباره وضعیت بازار ارز مطرح و پیش‌بینی های متفاوتی ارائه شده است. همین تحلیل ها باعث شد افت دلار تا مرز 20 هزار تومان در بعدازظهر روز گذشته متوقف شده و بار دیگر در بازار آزاد در میانه کانال 21 هزار تومان دادوستد شود.

تا زمانی که قیمت دلار تثبیت نشده یا نوسان آن محدود نشود، بالا و پایین شدن بازارهای دیگر همچنان ادامه خواهد داشت. در معاملات امروز نیز رفتار محافظه‌کارانه سهامداران ادامه خواهد داشت. در واقع با توجه به اینکه فردا بازار سرمایه تعطیل است و جهت نوسان دلار در بازار آزاد مشخص نیست، سهامداران زیادی هستند که ترجیح می دهند تا روز شنبه، ریسک سبدسهام خود را کمتر کنند.

رکورشکنی طلا در بازار جهانی

در آخرین روز کاری این هفته، قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی افزایش داشته است. هر اونس طلا با رشد قابل توجهی به مرز 1860 دلار رسیده است تا رکورد جدیدی را به ثبت رسانده باشد. مس نیز که شب گذشته تا مرز 6600 دلار پیش رفته بود اکنون در محدوده 6588 دلار در حال معامله است. هر بشکه نفت برنت نیز با رشد قابل توجهی به مرز 44 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین مقدار در 4 ماه گذشته است.

شاخص بورس‌های دیگر کشورها نیز اگرچه سبزپوش هستند اما رشد قابل توجه (و شاید حباب گونه) بورس شانگهای از ماه مارس تاکنون و در شرایطی که همچنان کرونا بر اقتصاد کشورها سایه انداخته است، نگرانی فعالان اقتصادی را به همراه داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید