پیش بینی بورس شنبه 6 شهریورماه؛

مولفه های محرک شاخص سهام /بازار در دو راهی

کدخبر: ۴۳۶۳۰۷
اقتصادنیوز: معاملات روز شنبه بازار سهام می تواند با تداوم مسیر استمرار حضور خریداران دنبال شود. توان سمت تقاضا نشان داده که شاخص بسیار سخت راضی به تغییر جهت شدن دارد، هر چند که در صورت اصلاح شاخص باید سناریوی متفاوتی برای بازار متصور بود.
مولفه های محرک شاخص سهام  /بازار در دو راهی

به گزارش اقتصادنیوز، بعد از رای اعتماد مجلس به کابینه ابراهیم رییسی حالا بازار در روز نخست هفته با حساسیت بیشتری دنبال میشود. بازار سهام نسبت به نوع سیاست های حمایتی از بازار سرمایه روز شنبه با همان خوش بینی های دو ماه گذشته دنبال میشود.

البته این مولفه اگرچه در کوتاه مدت ممکن است خوش بینانه دنبال شود اما در میان مدت و بلندمدت میتواند جنبه واقعی تری به خود بگیرد. البته بازار سهام در کنار حساسیت های مربوط به رای اعتماد مجلس به کابینه ابراهیم رییسی، نسبت به سرنوشت و تعیین تکلیف مذاکرات برجامی در وین همچنان در وضعیت انتظار قرار دارد. در دو روز گذشته سیگنال هایی از سوی طرف اروپایی و روسی برای از سرگیری مذاکرات وین ارسال شده که طرف ایرانی همسوی طرف های دیگر خواستار رفع کامل تحریم ها و بازگشت امریکا به برجام شد.

معامله گران البته نوسانات بازار ارز و بازار کامودیتی ها را به طور جدی دنبال میکنند. به نظر میرسد افزایش قیمت دلار و رسیدن در کانال 28000 تومان میتواند محرکه اصلی برای رشد قیمت سهام صادرات محور باشد. البته تقاضا برای سهام ریالی تورمی هم میتواند استمرار یابد. البته به دلیل باقی ماندن جذابیت های قیمتی سهام، بازار همچنان میتواند محلی برای خریداران باقی بماند.

از روز شنبه 6 شهریور، شاخص محدوده رقابت را از نیمه کانال 1.5 میلیون واحد دنبال میکند و اگرچه بیشتر بورس بازان داعی این هستند که شاخص در صورتی که پرقدرت دنبال شود، در این هفته میتواند کانال جدید را به خود ببیند اما محدوده مقاومتی و حمایتی نشان میدهد شاخص ممکن است در محدوده فعلی نوسان کند و در سطح 1.525 میلیون واحد به مقاومت بشیند.

فارغ از این سناریوهای تکنیکالی که البته وزن و سهم بیشتر به صعود شاخص تعلق دارد، به نظر میرسد سناریوی اصلاح شاخص هم محتمل باشد. هر چند که مولفه های رشد بازار، تغییر مسیر فعلی شاخص را اندکی سخت جلوه داده است؛ ورودی های جریان پول و قدرت و توان تقاضا در دو ماه گذشته نشان داده توان تقاضا بازیابی شده و این توان در برابر عرضه میتواند همچنان خریداران را به میدان معاملات بکشاند.

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان میدهد بازار در روز شنبه مسیر صعودی را دنبال میکند. هر چند که سناریوی اصلاح هم مدنظر تحلیلگران و فعالان بورسی است. نوسان رفت و برگشت هم جز گزینه پاسخ گویان بود که البته پاسخ اندکی در میان طیف تحلیلگران و فعالان بورسی دارد.

 

  • دو
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید