گالری اقتصاد مدرن؛ سیلویا مرلر،

چین، جنگ تجاری آمریکا را نادیده گرفته؟/تداوم رشد صادرات به آمریکا

کدخبر: ۲۲۶۹۶۶
اقتصادنیوز: اقتصاددان و پژوهشگر دانشگاه جان هاپکینز، «سیلویا مرلر» گزارش داد: حجم صادرات کالا و خدمات به ایالات‌متحده (بر حسب دلار) در ۶ماه نخست سال جاری میلادی همچنان افزایشی ثبت می‌شود. البته روند رشد نسبت به سال‌های قبل کندتر شده؛ اما همچنان سیر صعودی خود را حفظ کرده است.
 چین، جنگ تجاری آمریکا را نادیده گرفته؟/تداوم رشد صادرات به آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز: در شرایطی که ترامپ به‌طور رسمی بر نزدیک ۳۴ میلیارد دلار از وارداتچینی تعرفه گذاشته و ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر را نیز در تیررس وزارت بازرگانیقرار داده است. پس از آنکه مذاکرات تجاری این دو کشور شکست خورد،کاخ سفید برای جبران کسری تراز تجاری حجیم خود، نزدیک به ۴۵۰ میلیارد دلار از صادرات چین به این کشور را تهدید به تعرفه‌گذاری کرده که نزدیک به مجموع واردات سالانه ایالات‌متحده از چین است.

حجم صادرات چین در ماه ژوئن از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت و واردات در همین مدت به دلیل افزایش تنش‌های تجاری کاهشی شد. ارزش دلاری صادرات ماه ژوئن ۳/ ۱۱ درصد رشد داشت که از نرخ پیش‌بینی شده در نظرسنجی رویترز (۱۰ درصد) بیشتر بود؛ اما از رشد ماه مه (۶/ ۱۲ درصد) پایین‌تر ثبت شد. از طرفی رشد حجم واردات که پیش از این ۸/ ۲۰ درصد تخمین زده شده بود با ثبت نرخ ۱/ ۱۴ درصدی منجر به ثبت مازداد تجاری شد. بر اساس گزارش رسمی وزارت بازرگانی چین، تراز تجاری در ماه ژوئن ۶/ ۴۱ میلیارد دلار مازاد دارد که از ماه دسامبر سال گذشته میلادی رکورد محسوب می‌شود. در شرایطی که جنگ تجاری میان آمریکا و چین در حال گسترش است، صادرات به ایالات‌متحده در ۶ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴/ ۵ درصد رشد را به ثبت رسانده است. هرچند این نرخ سال گذشته از رشد ۳/ ۱۹ درصدی صادرات چین به آمریکا حکایت داشت و نسبت به رشد ۴/ ۵ درصدی سال جاری از شتاب بیشتری برخوردار بود؛ اما همچنان نشانگر وجود نیاز و تقاضای کالاهای آسیایی در بازار مصرف ایالات‌متحده است.

15 (3)

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید