رئیس‌جمهوری پیشین کره‌جنوبی به ۸ سال حبس اضافی محکوم شد

کدخبر: ۲۲۷۱۸۰
اقتصادنیوز: دادگاه مرکزی سئول، امروز رئیس‌جمهوری پیشین کره جنوبی را به اتهام سوءاستفاده از اموال دولتی و خصوصاً برداشت غیرقانونی از صندوق سرویس‌های اطلاعاتی، به ۸ سال دیگر زندان محکوم کرد که این مدت به محکومیت قبلی خانم گون-هه افزوده می‌شود؛ وی پیش‌تر و در پرونده‌‌ای دیگر، به اتهام فساد به ۲۴ سال زندان محکوم شده بود.
رئیس‌جمهوری پیشین کره‌جنوبی به ۸ سال حبس اضافی محکوم شد

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از خبرگزاری اروپا؛ خانم پارک گون-هه هم اکنون در زندان است و دوره محکومیت خود را می‌گذراند. با این حکم تازه، دوره محکومیت رئیس‌جمهوری سابق کره جنوبی مجموعاً به ۳۲ سال زندان افزایش می‌یابد.

خانم پارک گون-هه، امروز در جلسه دادگاه مرکزی سئول حاضر نبود. این دادگاه وی را به ۶ سال زندان برای برداشت غیرقانونی نزدیک به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار از صندوق سرویس‌های اطلاعاتی کره جنوبی و ۲ سال زندان به خاطر نقض قوانین انتخاباتی و مداخله غیرقانونی به نفع یک نامزد حزب محافظه کار (حزب خانم پارک) در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۶، محکوم کرد.

خانم پارک سال گذشته میلادی و پس از افشای شبکه گسترده‌ای از فساد در میان رهبران سیاسی کره جنوبی، توسط دادگاه قانون اساسی این کشور از ریاست‌جمهوری برکنار شد.

رئیس‌جمهوری پیشین کره این اتهامات را رد کرده و روز جمعه ٢٠ ژوئیه نیز در دادگاه حاضر نبوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید